onsdag 29 juli 2009

bara skriva lite

nu är det 3 dagen på jobbet.känns helt ok. det är så härligt med semester.
den kommer tillbaka.jag tycker att det att det är skönt att komma tillbaka till rutinerna igen.
fast...man kan ju ha rutiner och vara ledig...

ikväll hoppas jag att mor och far kommer.de saknar oss förmycket.
de har köpt en ny cykel till Agnes.en stl större än vad hon har nu.
jag funderar på att om vi alla skulle gå på cirkus på tors kväll.
kan vara roligt.det är Agnes första. pippi är ju på cirkus så det kan nästan garanterat bli lyckat.

Agnes är verkligen en klätterapa. hon har nu lärt sig att klättra upp för köksväggen.
-jag KAN INTE slå mig, mamma!! pippi gör så här...
hon står med händerna på golvet och baka till väggen och sen tar hon och börja klättra mot väggen. hon är verkligen hur duktig som helst,smidig och verkar ha koll på sakerna.

imåndags var Agnes och Andreas kollade på hästar,WOW!!
men hon förklarade tydligt att man inte fick klappa eller lida på dom ( rida).
det är så härligt att prata i telefon med henne,det är som att prat med en liten vuxen människa.
så avslutar hon med:
- vi ses senare! puss puss. så härlig.
igår när hon skulle lägga sig så sa hon:
- jag är redo för att sova nu mamma...
ok...bra! vi läste regnbågsfisken 1 gpång.bad Gud som haver öoch sedan ska man läsa boken 1 gång till sen godnatt!

jag pussade dem båda på kinden idag innan jag gick till jobbet, mina älsklingar,helt underbara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar