tisdag 4 januari 2011

överraskning

i måndags trotsade jag min något sjuka kropp för att ge Agnes jullovets sista upplevelse.
när vi tagit på oss kläderna där runt 11 :) någon gång så sa jag att nu är det dags att ta bussen till stan.


hennes ögon började tindra och frågan: vad ska vi göra? återkom typ 200 gånger.(inte på bilden dock)
när vi satt på bussen så va det svårt att sitta still.


när jag öppnade dörren, och hon såg vart vi var så tindrade ögonen ännu mer.
mamma, hinner vi denna gången?
vi skulle gå på bio!!
det var första gången för snäckan och just de orden kom.
jag har aldrig i hela mitt liv (4 år) varit på bio!

efter att jag hämtat ut biljetterna så tog vi oss en liten snabb fika.
lite extra mys fick det lov att bli.


väl inne igen ställde jag mig i kön för att köpa snacks.
det var 15 min tills filmen skulle börja så det var ju lugnt...trodde jag.
2 personer framför mig står en mamma, med ett A4 på vad hon ska köpa.
det var 7 monsterdricka hit och 9 popcorn dit och 5 godispåsar...
jag började nu förstå att detta kunde bli knapert.
jag som SÅ ville att Agnes skulle få uppleva riktig bio. popcorn eller chips och cola.
4 min kvar tills filmen skulle börja gav jag upp.

det var ok med Agnes för hon skulle få det efter filmen istället.
när vi hittat vår plats så märker


jag att filmen inte börjar på utsatt tid. den är 10 min försenad.
jag hade kunnat skaffa "hela bio upplevelsen" ändå.
men agnes ville inte sitta där inne själv så hon ville ta det efteråt.


nu började äntligen filmen - prinsessan Lillifee.
kortfattat: rosa, guld,glitter och en berättelse om vänskap.







hon satt i mitt knä hela filmen. satt lite för långt ner på egen stol.
det var en go mamma-dotter stund. det kommer bli fler sådana. vi såg en på reklamen som vi ev vill se.
det var en lyckad överraskning jullovets sista dag!

1 kommentar: