onsdag 1 juni 2011

Övervunnen rädsla!

Agnes har varit så otroligt rädd för hundar. Hon har mer el mindre blivit på hoppad.
Jag har aldrig,aldrig hört henne skrika så djupt från magen dom dom gångerna. Efteråt har hon
skakat av rädsla.
Nu har då grannarna,som vi typ leker med varje dag på gården skaffat en liten söt hund.
O ja,rädslan har varit där. I förgår grät Agnes av att hon var rädd,att hon ville klappa men vad feg. Hon höll sig på avstånd.











MEN igår!!
Jag var så stolt över hur vi tillsammans bestämde oss för:nu räcker d!! Denna lilla hund kan vi inte vara rädda för.
Först stod hon bakom min rygg. Sen sidan. Sen satte hon sig i mitt knä. Sen satte vi oss på gräset.





Det slutade med att hon själv höll i kopplet,satt på gräset själv med henne,polly. Lät polly hoppa på henne och slicka henne i ansiktet.
Agnes är fortfarande försiktig,och det har jag sagt åt henne ATG vara.
Att se hennes ögon när hon övervunnit en av hennes största rödslor... WOW!

















Däremot Noel...
Han stoppar medvetet in sitt finger i pollys mun.
Som tur är kittlar det bara när hon biter.





Annars leker han bra själv. Äter klart lite av sanden och gräver si och så där men han är nöjd.





Efter en heldag ute e man så så trött. Somnade som vanligt vid 19 men vaknade efter 40 min och var så lessen.
Det var bara att krypa ner jämte honom i sin nya säng. Där sov han gott tills jag lyfte tillbaka honom till spjälsängen.





love living :: live loving

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar