tisdag 20 december 2011

Fantisera

idag har jag legat deckad i migrän (igen,jag vet!)
Trots att jag vill vara själv i ett kallt mörkt rum så kan jag ju ändå tänka.
Jag kan inte tänka med ögonen. Då menar jag typ rulla med ögonen el kolla åt något håll. Utan bara blunda!

Det jag fantiserade om idag,som så många gånger förr var:
Hur skulle det vara om vi flyttat in i mormor & morfars hus?

Nä, jag hade inte velat bo där de bodde. I djupa skogen i Småland Dessutom alldeles för stor trädgård. Då visserligen bara att sköta. Barnen hade älskat att ha det enorma grönområde att springa på.
Morfar hade inte bara gröna fingrar utan stora gröna fingrar. Han hade full koll vad och hur man planterar för bästa resultat.
Vilka växter man sättet i samma land osv.

Hemma hos fam Carlsson (mormor & morfar) fanns det ett finrum. Den dörren var nästan alltid stängd. Eller var det kanske bara när vi barnbarn kom :)
Det var ganska stort. En öppen spis...

I fantasin började jag renovera. Vi hade behövt göra en hel del. Slå in väggar. På ovanvåningen finns 2 sovrum och en walk-in-closet. Källaren hade ett stort potential till fler sovrum och lekrum.
Pannrummet (där de värmde upp hela huset genom att elda) hade blivit super som tvättstuga.
Snabb torka tvätten- jajamensan!!

Nu låter det som ett super stort hus. Det var d inte. Vi hade fått ta hjälp av en arkitekt för bästa planering. Men absolut att det hade potential till att bli riktigt bra.

Det som kanske blev den största utmaningen hade ju varit själva frakten ner av huset.
Att såga det mitt i tu, pussla ihop det igen och faktiskt få det att "fungera".
Ja, förutom att hitta en bra markyta i närheten av Malmö förståss.

(försökte googla en bild på huset men hittade inte...)


Love living :: live loving




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar