lördag 7 juli 2012

1000 år sedan sist...


jag får börja med att be om ursäkt! jag har verkligen inte skrivit på 1000 år...jag har nog varit lite utan energi. det har hänt så mycket runt omkring att när kvällen kommer så är jag mer eller mindre stekt.
sen är nog en orsak att jag är inne i ett läsa-en riktig-bok-maraton. vilken befriande känsla det är. att få sätta sig med en bok och en KAFFE på balkongen när lill prinsen ska sova. 
ha ena foten på vagnen och göra så den gunga lätt. när han har somnat så vet jag att jag har en lång stund av läsning framför mig. det är något jag verkligen kan se fram emot och njuta av.

vad jag läser?
jag är inne i en serie i 3 delar var av varje serie har 4-5 böcker. det är den kända författarinnan från USA, Karen Kingsbury.
på ons ska även jag och syrran och några goa vänner se hennes film "som maskrosfrö för vinden" jag har läst den boken och ska bli spännande att se filmen. den verkar ha fått bra betyg.

men tillbaka till midsommar...
planerna blev ändrade eftersom midsommar vädret med regn kom.
stället för att ett stort gäng skulle vara i parken så tog vi och packade ihop och åkte till  kölnan för att luncha med svärföräldrarna. det var tur att de köpte kolonistugan. det är verkligen jätte mysigt och avslappnande att få åka dit och bara vara.

firandet där ute var bra planerat. det var inne i en lada!! sjukt smidigt alltså. 


gubben ner till vänster stod för sång, synt och trummor...

lill prinsen äter upp prinsessans tår: en trött prins: mys: svärföräldrar





på eftermiddagen bar det iväg till min bästa väns hem. tänk, vi firade verkligen eftermiddag/kväll med 3 norska par... och midsommar som är så svenskt :)

men de är ju bra på att äta sill, trodde vi ja...

Maria smakade typ sill för första gången


kvällen tillbringade vi hos Maria och Francis. (Maria i svart)
lördagens grilleftermiddag innan regnet och vi fortsatte inne!
Domkyrkan i Lund - söndagens utflykt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar