torsdag 12 juli 2012

skit arg-slå sönder = kändes bra (för stunden)

vår städmopp har varit sönder ett tag. så det har varit att damma och dammsuga som gällt. men med 3 barn så är det ständigt klet på golvet och känslan av att det fastnar kletig pasta, eller att man steg i tomat är lite ofräscht. visserligen bara lite...
Levi har ju ständigt serverad mat...och så har han ju fungerat som en hasande dammopp!
sen hittade jag en som jag tyckte skulle funka (för ett tag) på ÖB.
det var en sådan jag var ute efter och priset- 80 spänn. skit bra!
det var inte bara jag som tyckte denna verkade vara bra. prinsen tyckte den var riktigt kul. han tog sig friheten att lyfta den upp i luften och släppa den rakt ner i marken.

efter ett tag så har snäckan fixat att den är i lagom höjd för prinsen.
bra...trodde jag...


när det var dags för mig att ta tag i städandet så tog det inte lång tid innan jag kände hur det började koka inombords.
nu gick ju skiten inte att ställa in så att skaftet fastnade i långt läge längre. att städa med en böjd rygg är inte alls att rekommendera. jag hade nästan gjort hela den gigantiska lägenheten på 84 kvadrat när jag tog en paus och för att andas ut all ilska och värk efter att ryggen varit i kut läge ett tag. 
jo men då kommer snäckan och visar 2 lösa delar som skulle sitta på städmoppen.
då var jag så arg att jag bara kollade på henne.
efter ett tag så visade hon mig hur de skulle sitta och vips kunde jag städa igen. jag gick in i kut läge igen och in till barnens rum för att svepa av.
men där small det!!
ilskan tog över och jag drämde skitmoppen hårt i golvet.
det flög bitar om man säger så!
jag har funderat över hur det just skulle kännas att gå så långt att det flyger saker, NU VET JAG!!
(bilden visar endast få delar...)
men det dröjde inte många dagar innan lyckan var tillbaka. 
en ny mopp är nu införskaffade. en med kvalité och "bättre" pris.

tänk vad kul att det kan vara att städa när det flyter på. den nya moppen lovade t.o.m "aldrig mer blöta händer" men det var visst om jag fattat att jag behövde köpa den rätta städhinken för att det skulle slå in. jag får väl städa lite arg någon gång till och sen bli dubbelt så glad när hinken är på plats.
sen att man är snygg när man städar är ju alltid ett fett plus!

må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar