måndag 9 juli 2012

söndagsfrukost

det var bara att palla sig upp... man kan ju inte sluta leva trots att barnen vaknar mellan 06-06:30.visst, hade väl inte sovit super bra. men sedan lill prinsen slutat äta ( av sig själv, INGEN fight alls) på natten så har jag kommit in i någon sort djup sömn men
jag vaknade av att agnes stor grät. hon hade drömt att hon var tvungen att flytta från oss.
när jag gick för att hämta henne vaknade prinsen. bar agnes och tog noel i handen.
när jag kom tillbaka in i sovrummet så blev jag så snopen.
då låg levi i mitten av vår säng!!!
HUR KOM HAN DIT???
har INGET minne alls av att jag lyft dit honom och andreas VET jag att det INTE är!!
om man säger så här: det blev trångt. 
min plats var nu tagen.
det var bara att inta hundens plats, jag kröp ner vid fötterna. utan kudde men jag fick ju täcke iallafall...



glad trots nattens goda sovplats (kändes lite som att campa och så hade man i all stress glömt kudden)gick jag upp för att göra en frukost. tänkte vara lite extra snäll som fru och mamma att fixa till något gott gott. 
jordgubbar hade jag lovat så det var bra att vi hade :)
sen blev det lite americanska pancakes.



min vän Maria, från Norge har visat mig att det är väldigt gott att ha smör och pålägg på. somskinka med gurka eller ost.
idag körde jag en klassiker: lönnsirap med jordgubbar. så gott!

grabbarna och agnes drog för att spela mini golf. och jag...trodde att jag skulle hinna köpa en ny städmopp (pga att jag slog sönder den igår. ja, det är en annan story som jag ev skriver om sen) men hann jag det? NÄ! 
Jag och Levi softade, lyssnade på bra musik och myste!
lunchen intog vi på IKEA. insåg att alla typ låg på stranden utan vi så det var lagom bra med folk.
17:30 var det kyrkan. storgillar. så tacksam att man får vara med och bygga något som varar.
noel och levi somnade i bilen på väg hem så det blev en kväll som vi planerat.
vi har nu valt ut 13 kort för vår familjevägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar