onsdag 22 december 2010

jesus med mitt i vardgen

...det är han alltid! och jag räknar alltid med det oxå.
därför är det så häftigt att se att det gäller alla områden. jesus är lixom inte " fin i kantan" utan finns med bland räkning,flingpaket, blöjor osv.
jag har verkligen räknat med att jesus är med i varje del av våra barns utveckling och jag märker det så tydligt, det är ett svar på bön varje gång.

i söndags var det dags. vi var bereda på 3 riktigt jobbiga nätter.
agnes slutade helt själv att nattamma när hon var 9 mån. jag förstod att det gäller inte lillfisen.
har hört att sugbehovet försvinner efter ca 24-48 tim och att det mentalt släpper efter 3 dagar.
so here we go...
han somnade som vanligt vid 19 på söndagskvällen. han somnade i vagnen i kyrkan- utan välling!
när vi var på väg hem runt 21 hade han inte vaknat än av hunger.
när vi kom hem fortsatte han sova till 02. jag gav han då vällingen han inte fick. jag förstod att detta fick bli en mjukstart eftersom han inte skulle äta på natten alls.
natten till tisdagen gick helt FANTASTISKT. han somnade vid 19 och vaknade vid 01. gav han då vatten i flaska. han tog 1 klunk och sedan vände han sig om och sov hela natten till 06:30. inte ett knyst!!! natten till ons lika dan'. TACK jesus!
jag har varje gång när jag ger honom välling tackat jesus att det kommer gå smidigt och lätt.
TACK JESUS!!!
__________________________________________________________________
igår mötte jag upp Elin Lundgren för en frukost på davidshall.
det var en konst att komma dit i detta väder.
jag hittade en pakering,låste bilen med andreas blipnyckel.
i bilen satt noel, min väska var där med mobil och mina nycklar.
gick för att betala pakeringen. när jag kom tillbaka bilen märker jag att jag har inte bilnyckeln. den är inte i fickan. börjar bli smått nervös.
går tillbaka till betalningsapparaten ( tappat vad det heter ;). där står 2 män som stod där när jag betalade. jag sa att jag tappat nyckeln och att jag låst in mitt barn med allt i bilen.
när jag sa att Noel var 9 mån började de oxå bli nervösa.
vi letade efter nyckeln... jag frågade om jag fick låna en mobil men vem skulle jag ringa?
Andreas var i Halmstad och det var ju hans nycklar jag tappat...
på väg tillbaka till bilen sa jag högt:
- kom igen nu Jesus, visa vad du går för!! kom igen nu Jesus!!!!
jag tar ett steg till och sänker blicken och där djupt i snön ligger nyckeln. jag hade gått där förbi 2 gånger.
TACK JESUS ATT DU ÄR MED I VARDAGEN!!
__________________________________________________________________

när jag skulle åka hem från stan så var det riktigt svårt att komma ut med bilen. jag fick verkligen gasa.
när jag kört runt parkeringen så är det en bil framför mig som sitter fast.(denna bilen var d)


jag går ut för att putta på men det slutar med att jag få sitta i den bilen medan ägaren och en kille till få putta på. efter mycket om och men kommer vi loss!
vi hinner inte mer än ut då killen som jag hjälpte vinkar åt mig att backa.


på vägen utanför parkeringen är det ännu en bil som kört fast. denna gången är det 5 män som puttar på...loss kom de, efter en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar