onsdag 9 mars 2011

plums!

då var jag tillbaka i stenåldern igen då. använder nu en samsung som inte är så mycket för världen.
men den kan ringa och sms och lite mer. det var ju vad man behövde för några år sedan.
det blir att blogga utan bilder fram till den sista april ungefär då min iphone 4 kommer!!

anledningen till att jag inte kör high tech är att Agnes råkade tappa min i toan...
när jag fick upp den, ja jag tog upp den så står det:
är inte rekommenderat för denna enhet.
va, sjukt kul. klart att en telefon reagerar på kiss och massa vatten.
Agnes var i allafall så fruktansvärt lessen. det var krokodil tårar som rann.

jag la den i en skål med ris och in i ugnen på ca 30 grader en bra stund så vattnet skulle sugas upp men nä...den avled.
sen höll jag på att stöta ner min nya data i golvet... blicken andreas gav mig var tydlig:
DU FÅR INGEN NY!!!
(det kan jag förstå)

vad har hänt mer??
Noel har börjat att stå själv mer och mer. hoppas det lossnar nu innan våren. blir roligare ute då när man slipper bära hela tiden.
visserligen är han sjukt mysig när han kryper upp och kramas eller kommer upp i soffan till knäet, sätter sig till rätta och somnar.
då vill man alltid minnas just den stunden.
han har varit lite sjuk...jo, det var ett tag sedan det hände något hos fam Almlöf så vi tar och slänger in en kräkis oxå. endast 2 gånger men det räckte eftersom allt var dränkt. men he is back!

ser fram emot att få gå upp på vinden för att hämta ner agnes kläder i stl 50-62.
det är min svägerska som ska få låna. tjejen är beräknad till juni. visst, jag behöver inte hämta dem än men planering om när är viktigt. de ska tvättas och skickas. eller kanske bara skickas. tvätta kan hon göra själv :) så det lukta lilja lixom.
vem vet, hon kanske oxå endast kommer behöva en blöja och ev en body. då var det när Agnes kom, 30 grader de första 2 mån typ. hade älskat det nu men inte då.

nu är det godnatt som gäller! GOD NATT

1 kommentar:

  1. Jag längtar efter pyttekläder nu :) Men jag hoppas såklart på lite värme oxå!

    SvaraRadera