tisdag 16 oktober 2012

Besök & besökare

i går var det måndag och det innebär att det var kusindag! vi är hemma båda 2 med barnen så då är det väldigt smidigt eller ja, det är det kanske inte eftersom det tar så lång tid (alltid) att komma i väg och man har hunnits svettas flera liter innan man är framme. konstigt med så snälla barn alltid...

höst = äppelpaj. så det blev det och det fanns inte ens lite kvar efter att killarna och vi andra ätit. så jag tackar! tar det som att den var mer än godkänd.




idag tis har det varit en riktigt skön dag. lämnade kidsen på skola och förskolan.
Noel är nu åter där efter att han varit hemma hela föra veckan sjuk. men det var bra det för nu är han blöjfri på dagtid.
han är så duktig och jag är så stolt!!! ( och pappa osså!)
sen bar det i väg till Coop för att handla underställ och ullstrumpor till snäckan. jag hittade ett par fodrade allvädersstövlar oxå till henne så de åkte med i kassen.
de har utflykt imorgon och de måste vara SÅ varmt klädda. det har snäckan varit väldigt tydlig med. sen kommer hon säga imorgon att hon svettats hela dagen...

kl 10 infann jag mig tillsammans med andra grannar hos Charlotte. vilken fin lägenhet och vilka goda kakor! :)vi var 5 mammor , Lisa , Josefin och  Mia, Charlotte och jag. Vi är alla hemma med små barn så det är kul att kunna träffas så smidigt och enkelt för en kopp och massa snack om allt möjligt.
ser fram emot nästa träff som säkert blir snart igen och då kanske här hemma.





Må så gott,vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar