tisdag 16 oktober 2012

höst gott



vilken tillfredsställelse det kan vara att få kleta lite.


att kletet sen blir gott dess utom är ju ett stort plus.


jag bakade en del den hösten när Noel var liten och det var så kul att få baka lite igen nu när hösten faktiskt är här.


men, saken är ju den att det inte få vara något avancerat. Noel vill ju hjälpa till och Agnes oxå. det får alltså vara kakor/bröd som tar typ 15-20 i ugnen. 


just det, den sortens kakor är det.




men oj, listan på just den sortens kakor kan ju göras hur lång som helst.





måste väl erkänna att detta med mitt sockerberoende är en överdrift. klart det är gott med gottgott till kaffet. det vet ju du oxå men jag klarar mig lixom med ett knäckebröd.


det är bara det att jag kan inte dricka mitt svaga kaffe ens utan att få en skorpa el vad som helst litet till. 


jag blir helt skakig i hela kroppen...


fast frågan är vad man väljer:


1) skakningar och speedad till nästa morgon el


2) illamående för att jag ätit för mycket socker...


ja, den tåls att tänkas på.





efter helgen hos mor och far kanske mitt fika-hela-tiden-med något-gott-till har lagt sig för ett tag.


ja, iallafall i si så där 3 dagar.


sen är det nog dags för lite kola kakor el hallongottar kanske.










Må så gott,vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar