tisdag 23 oktober 2012

tisdag so far

vaknar med lite känningar i nacken. inte konstigt om jag var spänd efter att jag drömt i natt. jag drömde om det som typ skrämmer mig mest eller tycker är fruktansvärt otäckt- 2:a världskriget. 
vet inte vad det kommer ifrån. såg el läste inget ang det igår.

eller jo nu vet jag. jag målade en stjärna igår som blev bra och tänkte: 
kanske jag skulle haft den som tatuering. men tänkte sedan vidare att det kanske var dumt ifall det skulle bli ett nytt världskrig och det skulle bli en fruktansvärd repris. då skulle jag vara märkt för livet... ja ja, sjukt eller hur men sen drömde jag om det.
vaknade precis när jag blev räddad av min egna husbonde genom att han lät mig äta vid deras bord när soldaterna kom för att samla ihop oss alla för hängning...
ok, jag slutar där!!

efter frukosten, som jag för OVANLIGHETENS skull åt med barnen . dock inte varm :)
tänkte jag vara lite effektiv. dagens mat skulle vara kalops och eftersom jag skulle till Linda Sanfridsson på en kaffe och checka in det SÅ fina huset (riktigt fint har dom fått det) så förberedde jag allt så det bara var att börja med koket när jag kom hem.
det doftar ljuvligt av alla kryddor.
länge leve husmanskosten!

nu väntar jag på att få mätta magen.
har prinsen hemma idag. han har hostat så och snorat men verkligen inte mindre energi för det ska jag säga. 
han hade kunnat vara på förskolan och stimma och stoja precis som vanligt på tisdagar men på tors är han back on track.



såg denna bilden och skrattade för mig själv. det är så det är för mig.
jag är ju alltid sugen på renovering efter kaffe.
och det bästa är- jag är så effektiv! super duper snabb lixom!
så städa efter kaffe är bästa tipset.

Må så gott,vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar