måndag 20 april 2009

händelsefull helg

...det började med att jag hörde en lite röst gråta med stor stämma är jag kom till dagis i torsdags.
det var Agnes, hon hade precis spytt 2 stora gånger...detta fortsatte hela torsdagen fram till kl 21,00.hon var så liten när hon låg där.
detta var inte bra tajmat. vi skulle nämligen åka upp till småland till mamma och pappa för att träffa hela familjen. vi invandrade från malmö, stockholm, och jönköping, alla för att vara tillsammans!
det var med tårar i i halsen jag fick ringa och säga att vi inte kunde komma. vi skulle åkt på fredagen men det fick bli att vi var hemma.hon behöll allt på fredagen och mådde jätte bra.

på lördag morgon när agnes väckte mif 06,45 så bestämde jag att vi skulle åka.
vi satt i bilen 07,30 och körde mot småland.
när vi vid 10,00 knackade på dörren så var det så SNOPNA miner på mormor och morfar.
det börjar bli farligt med detta att överraska som vi nästan alltid gör. tänk om hela familjen står oanmäld en vacker dag :)

det var en lyckad dag. sp kul för agnes att få träffa alla. hon blev så glad när hon hörde att mattin och jenny skulle komma. det var mycket mattins hand som gällde :)
på kvällen sen var det dags för musikalen future dreams.det var en musikal som morfar hade en framträdande roll i.
det var en bra uppsättning och så många bra sångare.
vissa av dessa såg jag senast för 9 år sedan. det händer en del under denna tiden.
agnes satt still hela tiden och kollade på mormor och morfar.
det var en moderna tappning av förlorade sonen. mycket bra!!
efter musikalen så drog vi hem igen.

det var en riktigt bra söndag!
vi avslutade serien 3 kors.
mycket tryck uppe i guest lounge oxå.
det blev lite sent för agnes...21,15 ca så vi lät henne somna i våran säng och woops...jag somnade visst oxå.
det var bara att kliva upp idag, tidigare och fixa maten vi skulle ha med oss till lunch.:)
gott blev det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar