måndag 3 augusti 2009

sista semesterkvällen eller...

en dag avklarad. ja, det känns så.
Agnes vaknade idag av sig själv ja eller Andreas väckarklocka väckte nog henne typ 3 gånger.
när hon kom upp så frågade jag vilken dag det var idag.
-DAGISDAGEN!
hon älskar dagis och nu har hon flyttat upp till den större avdelningen.
Agnes kan ibland bli lite lillgammal.
hon kan uttrycka sig som:
vad trevligt vi har det eller så mysigt det är eller jag är så fin mamma.
det är otroligt charmigt men kan inte låta bli att skratta.
så på väg till dagis säger hon:
-det ska bli så roligt med dagis mamma.
hon drog sin semester 3 gånger under den tiden jag var där ( 6 min)
segla, lillkusinen Noah och att hennes arm hade gjort ont. (armbågen urled)
det kom ju nya fröknar hela tiden :)
nu ska hon snart sova och då är det dax för mat. ( hon somnade på 7 min)

vi sa här om dagen att nu är det slut på semester...nu börjar vi med det "vanliga".
men jag blev så sugen på vägen hem.
sa det till andreas och han bara nickade.
det är ju mån och ska man överleva kvällen så måste man har lite "goe" mat :)
så jag kan varmt rekomendera denna resturang för take away!
JIANG NAN på kronoborgsvägen.
stekt ris, med kyckling och vårrullar. så gott.

ähh...vad hände. vi ändrade helt och hållet planen.
det blev en falafel el kebabrulle istället...ja ja har ju stått och lagat mat till imorgon.
potatis,schnitzel med krämig brunsås med ärtor och citron.mmmmmm.
det känns lite som man har semester, man slippe laga kvällsmat :)
sov gott sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar