torsdag 5 november 2009

bön från hjärtat


för ett tag sedan berättade jag att Agnes sa till mig att vi skulle be till Jesus för bebisen,att den skulle må bra och att det ska gå bra när den kommer ut.

varje kväll när vi lägger henne så läser vi bok och sedan frågar alltid jag om vi ska be Gud som haver eller be för personer.
hon väljer nästan alltid personer.
hon börjar med att räkna upp månz, qarro och memphis. det är min uppgift att be för dom.
sen ikväll valde hon att vi skulle be för mig, det ville hon göra.
- tack Gud att du tar hand om mamma och bebisen. att den får må bra och att det få gå bra och fort när den ska komma...
det var så underbart att se och höra.
sen var det någon annan vi skulle be för, Linda hennes fröken på dagis som är förskyld och pappa som oxå är förskyld.
sen ville hon be för mig igen. hon knäppte sina händer, bad samma bön igen och sedan la hon sin hand på magen för att se om bebisen sparkade, eller gav någon respons.
sen var det dax att sova. hon tog min hand och kröp tätt intill.
ingenting i världen kan slå stunder som det!
jag är så tacksam till vår underbart fina dotter som inte har svårt att uttrycka sin kärlek tillbaka.
att mötas att flera pussar när man hämtar henne på dagis och att hon kan säga att hon älskar oss av hela sitt hjärta mega mycket är så ljuvligt!

älskar dig Agnes!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar