tisdag 3 november 2009

plötsligt händer det...


vaknade igår med att det lät som storm ute.
det är höst i malmö nu.
jag förstod direkt att detta kan ta tid.
att cykla i detta väder är ingen hit!!
Agnes var väldigt duktig, allt flöt som det skulle.
jag hade räknat med att vi behöver åka 08:05 för att inte vara helt svettig och äcklig.
08:05 var vi på cyklen, men vad hände... det är helt otroligt.
på nästa alla mina 10 år här i blåsiga Malmö har jag alltid haft motvind.
men PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!! 08:15 var vi på dagis, en 15 min innan hon ska vara där egentligen.
vi hade medvind hela vägen!! och lyckan fortsatte hela vägen till jobbet!!
har nog aldrig glidit på vägarna så :)
på tal om att glida på vägen.
i söndags när jag och Agnes skjutsade Andreas till kyrkan lite tidigare så sa hon:
-mamma, du glider på vägarna.Glider fram på vägarna.
-japp, det heter cruisa sa jag. bra att komma ihåg!
ha ne bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar