onsdag 6 januari 2010

idag har jag...

*vaknat vid 07;00 ( somade om)
* vaknade vid 08:30 (gick upp)
*började att plocka lite i köket
*frukost till Agnes
*ringde syrran
*fixade mer grädde i Agnes varma choklad medans syrran var i luren
* frukost med mannen vid 10:30 ( sen gick han ut med snäckan)
*gjorde mig iordning
*plockade ihop julsakerna
*hämtade julkartonger på vinden
*gick upp med alla julsaker + när jag var på vinden så röjde jag lite ( tog fram kartongen med bebiskläder för kommande tvättning)
*dammade (...blev visst att jag tog "skydd"medel på allt trä oxå)
*dammsög
*ringde pappa
*tvättade av speglarna
*började med maten
*dukade fram för middag
*började med äppelkakan
*familjen åt
*dukade fram för fika med fam Persson
*hade en jätte mysig stund med Persson ( spontana fikor kan bli de bästa)
*dukade av fikat
*började med maten inför imorgon (thai gryta med jätte bra hjälp av Agnes!)
*plockade fram vattenfärg till Agnes
*hjälper henne att måla
*sprang tillbaka till maten för fortsättning
*plocka in i diskmaskinen ( som ändå inte blir ren)
* koka riset ( som jag glömt att ta tid på)
*plocka bort Agnes kvällsmat som Andreas fixat
*satt mig här för att summera dagen...
slutsaten :
en verkligen lyckad dag med nästan ingen ro...helt slut men ..



tur att jag har en man som vet vad jag behöver i stunder som denna...
ett fot spa! han skämmer bort mig med så skön fotmassage!!
tack älskade!!


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar