torsdag 13 maj 2010

1:à dagen avklarad

En liten fight blev d innan dagen kom iordning.
Jag skjutsade Agnes till hennes kompis Maja i skumparp.
På vägen hem åkte jag & noel till IKEA. Jag var jätte duktig. Det finns mycket jag skulle kunna köpa, men inte!

Sen åkte jag hem & städade av lite. Finns alltid att plocka med.
Sen runt 16:30 åkte jag ut för att hämta hem min snäcka.
De hade haft så kul! Hoppat på studsmattan, Agnes har idag hållt och klappat en söt liten kanin. Det e framsteg i hennes lilla feghet när d gäller djur i koppel.
Efter Skumparp åkte vi till Lidel.
Jag måste säga att jag gjorde ett klipp. Har ett tag velat ha ett par lätta powerwalk, spring skor eftersom jag går varje dag.
Dessa hittade jag:



199 kr!!
Visst, klart d inte e som skor från löplabbet men funkar bra för mig. Lätta och bekväma :)

Sen backade jag 20 år i tiden.
Introducerade Agnes för en ny "lyx" sak idag.
När jag var liten var det mer sällsynt att man fick men när man fick så var det ett stort leende.



Precis, glassbilen.
Nu hör du melodin i huvudet.
Dyrt har det blivit..,
Sen berättade jag att jag ofta åt cornflakes, lingon & mjölk.
Det blev hennes kvällsmat och självklart en nyinköp glasspinne.
De luktade så gott, precis som för 20 år sedan.
Men glassen var på 1vilkor.
Kläderna av och snabbt i säng för natten.
Efter 3 alfons så somnade hon på 2 sekunder.
Liten ledsen mun var det, hon saknar pappa!
Men nu sover hon gott på pappas sida.
Noel har somnat och jag njuter av en lugnt stund själv.
Dag 1 avklarat- det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar