tisdag 26 oktober 2010

Lite av varje

i fredags var jag hemma hos min gamla goa vän Maria. vi har våran start på vänskapen på JC.så den går en lååång väg tillbaka.

vi hade en slappe dag som ni ser på bilden men det var så kul att ses. var verkligen evigheter sedan sist. skönt med vänner man inte behöver ta allt gammalt med utan hoppa in där man är just nu. det känns som man alltid har känt varandra. like a lot!
så här ser det ut nu för tiden. man visste att detta skulle kom ma men det kom lite överraskande. på 2 veckor har hans armar vuxit vääldigt mycket. han når allt på ca 2 km avstånd, sant!
och han är nu överallt oxå. det är kul men jag vill nog inte att han ska bli äldre nu. skulle nog kunna stanna här ett bra tag till.
han är en sån sköning alltså. när man håller honom på tar han sina händer och håller på mina kinder och så får jag en riktigt blöt puss...detta upprepas några gånger. och sitter han i sin stol och jag kommer intill så lägger han sitt huvud på min axel och vill mysa lite.det är så underbart mysigt!
i fredags kom min nya sitta-inne-det-är-höst-mys-vän! nu är det slut (NÄSTA) på att köpa got kaffe ute. den var tvungen att testas! FUNKAR!!!
i lördags hade jag tänkt att åka och kolla på en vigsel mellan på kompisar i kyrkan men det blev inte så av olika anledningar, typ ingen bil :)
så Agnes fick leka med Tilda istället och det var uppskattat. de leker riktigt bra ihop. men de är tjejer och nu börjas det:
-ska vi leka mamma-pappa-barn?
- JA!
-då är du barn eller pappa...
-NEJ!!! då är jag inte med...!!
så kul att höra dom men jag fick gå in och avbryta ibland för allt tjaffs.
men det är kul att de är som syskon.
för att få lite lugn och ro så är ju alltid fika ett knep. hemgjorda kanelbullar, hallongrottar och saft- thats the way it is :)
agnes drar som vanligt till med: att PIPPI... Agnes tror att hon ibland har samma tillgång till att göra som hon vill precis som pippi. du gissar rätt, det kan bli lite fighter ang det

vad säger ni om denna frilla?? tyvär ser man den inte så jätte bra men Noel ville vara så lik sin far som helst. det stod så där i 2 dagar sen så la de sig ner, konstigt.

för en vecka sedan så hittade Noel sin hand på nytt. han förstod att han kan öppna och stänga den. så nu när man säger hej eller hejdå så finkar han ibland... han förstår iallafall vad det betyder.
idag hände det!! Noel tog sitt första krypsteg. eller det kanske bara var ett halvt (?)
han flyttade handen ett steg och sedan tog han knäet och flyttade det ett steg sedan vaggade han lite. kan gå fort nu...
det är ju blandade känslor ang det. det kommer aldrig mer vara lugnt men man vill ju att allt ska gå framåt oxå.
här ser ni onomak byxor- riktigt bra byxor alltså!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar