fredag 15 oktober 2010

underbara höstväder

trots att det har varit nätter med lite sömn så måste jag väl säga att jag står på benen. idag har det varit riktigt segt men så är det väl vissa dagar. jag gjorde väl misstaget att krypa ner i sängen igen efter frukosten och det var som att bestiga berg igen för att komma upp. men det blev en bra dag ändå. visste väl det men ibland ser man inte alltid det. fick en egentid mitt på dagen. cyklade till mobilia. tog en chailatte med mindre än hälften chai ( så fruktansvärt sött annars!!)och så hade jag min bok- min glamour-mode-skönlitteratur-underhåll mig-roliga världen-boken. det var skönt. snart kommer mannen med sushi. har varit sugen på det i 4 dagar och sen är det väl en liten uppmuntran för att jag varit så trött eller tagit de jobbigaste passen med vår förkylda lillplutt.
igår hade vi en jätte go dag ute. solen sken och vi passade på att sitta i just solen och äta glass.

det var det jag fick muta agnes med för att få hem henne från dagis.det funkade :)vi tog lite kort, hon bakade sandkakor. Noel pratade och sov en liten stund.på detta kortet syns det inte att han är helt röd runt nästan av allt torkande...



det är verkligen sådan lyx att ha så många lekparker så precis runt hörnet.agnes hade igår samlat alla sina kompisar i en stor ring på dagis.
- kom nu alla, nu börjar det snart. alla måste komma och titta...
när alla satt förväntansfulla i ringen så började hon ta av sig, ena strumpan...ja, det stannar där, vad trodde du???
hon visade sin tånagel som hon spräckt lite grann . alla tyckte det var coolt :)
det var oxå väldigt viktigt att hon skulle sova men foten på kudden så foten kom upp en bit.
-"nu är jag som mormor, hon sover oxå med ena foten på kudden".

sen måste jag faktiskt säga att jag är sjukt nöjd med mitt senast inköp av klänning. lite så där spansk inspirerat. ska ha den på ett bröllop i december.hittat en del snyggt nu som står på inköpslistan. kul att det kommer lite krås tillbaka.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar