onsdag 13 maj 2009

då fick jag göra det själv då...

vilken kväll det blev igår.
jag och Agnes skulle ha en göra -i -ordning-hemma-kväll.
det in gick bakning och städning.
men först var vi ute direkt efter dagis och lekte mycket och länge.

när vi sedan kommit in och ätit lite kvällsmat vid 18-tiden så var Agnes så trött så vid 18,20 så kröp hon själv upp i sängen. det var bara att följa med me tandborsten. 18´.35 sov hon. :)

då blev det en göra-i-ordning-hemma-kväll själv för mig.
jag började med att röra ihop degen för brödet.
det ska stå i 1,5 timme i ugnen. det GÅR INTE att misslyckas med detta!!
jag skulle hinna med så mycket under denna 1,5 timmen som skulle gå.
min kollega och vän har rätt...det tar nästan 2 timmar att städa endast 2 toaletter så de blir rena och fina.
men jag hann lite till.damma, damsuga och tvätta golven på gammalt vis...för hand, liggandes på knä. :)
jag avskyr vår mopp!

sen var jag helt slut, vi har så stor lägenhet :)
när anderas kom hem så tog vi lite nybakat filbröd och kröp upp i soffan för att se enligt min åsikt inte så bra programledare för eurovision...´

vi hörs ikväll hoppas jag. ska grilla i västra hamnen 18,30. ta med vad du vill grilla och dricka och kom!! ev en engångsgrill oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar