måndag 7 september 2009

en sångfågel

i går hade jag en mysig morgonstund.
Agnes låg i vår säng. jag slumrade lite och fick då höra henne sjunga lite för sig själv...

"jag få va hos dig, jag få be till dig , jag få lovsjunga ditt namn.
du har tid med mig, när Du söker MIG, min Halle min Gud"
( r:en finns inte än och inte helt rätt text ha ha ha )

jag tjuvkikade med ett öga och där låg hon och gjorde rörelserna oxå.
jag myste, myste riktigt ordentligt.

senare under dagen ändrade hon texten en aning...

jag få inte vara hos dig, inte be till dig , inte lovsjunga ditt namn, du har inte tid med mig, när DU söker Mig, min Halle, mín Gud... sen skrattade vi alla högt.
trots detta så är det mysigt att höra henne sjunga för sig själv.
idag på morgonen testade hon även engelska. de enda rätta orden blev " in you"... men det var ett bra försök.

1 kommentar:

  1. Hon är så fantastisk! saknar henne! kram moster

    SvaraRadera