tisdag 29 september 2009

en vecka går så fort...

måste be om ursäkt för att mitt skrivande inte sker med väldig fart.
ursäkten?? vi har ingen mus till datorn hemma, den är helt sönder.

jag får ta och berätta ännu en vecka i hela drag.tyvärr blir det inga bilder denna gången :(

fredag 18 sep:
BRÖLLOPSDAG!!!

lördag 19 sep:
var på ett av de härligaste bröllopet någonsin.
det var Aminah och Tommy som gifte sig.
det var så många gånger det var tårar som rann. inte bara för att hon är en av mina underbara, första hjärtevänner utan för att hon är ett mirakel.
när jag satt på bröllopet och kollade runt så sitter det så många under mitt ibland mig. det är människor som har varit så nere i beroende av narkotika som har övervunnit sitt beroende och som idag älskar livet och strålar! det är att fira , helt underbart.
Aminah är en tjej som inspirerar mig så mycket. hon ger ALDRIG upp, hon tar och vinner över nya situationer hela tiden! love U girli!!

måndag 21 sep:
familje kväll på måndagsvis :) fick njuta av att vara tillsammans alla innan familjen skulle bli halv.

tisdag 22 sep:
Andreas lämnar oss för en tripp till Norge på 4 dagar.
första morgonen gick jätte bra .
agnes ställde första frågan om bäbisen. hon har inte sagt något alls om detta sedan vi berättade för henne att hon skulle bli stora syster. på frukosten frågade hon lite.
mamma: har den börjat sparka ännu??
kan den prata??
jag svarade att man kan prata med den genom naveln.
hon sa hej och vad hon fick till svar var en kurrande mage, men det räckte för henne, bäbisen hade svarat och pratat med henne :)
efter dagis kom sandra; mali och nea på besök. det är ju inte alltid lätt med kvalitéts tid när man har springande barn men det var mest för barnen denna gången!
och det var en härlig kväll, vi somnade typ tillsammans vid 19,00. jag vaknade lagom till idol för att få min egentid :) en härlig första kväll!

onsdag 23 sep:
frukosten inleddes med mer frågor om bäbisen.
vad ska den heta?
pappa och jag vill att den ska heta Noel. om det blir en tjej...då vet vi inte.
Noel...nej mamma ,vad konstigt namn!! :)
ja, då var vi tillbaka igen med morgonbråk. jag har INGET tålamod alls när allt flyter och sedan hände något med skon. då blir det bara surerier ...grrr!
vi hade en mor -och -dotter- kväll. mysigt!!

torsdag 24 sep:
allt rullade på och efter dagis åkte vi hem och myste med Qarro och memphis.
det var en efterlängtad kväll!! ;)

fredag 25 sep:
man märker att Agnes tänker och processar.
mamma, jag tycker inte att Noel är ett konstigt namn längre.
den kan heta det :)
lyckan var stor när Andreas idag kom och hämtade Agnes på dagis.
pappa var hemma!!!
vi hade ne kväll med sushi ocgh pizza till agens.
fast hon smakar alltid på vår sushi och säger : GOTT!!
ikväll var det som sagt fredagsmys.
agnes fick vara uppe hur länge hon ville ... hon somnade vid 21,00 i soffan.
då hade hon gjort hela kvällsbestyret och vi hade hämtat täcket och boken "När Findus var liten och försvann" hennes favvobok.
-mamma, jag lyssnar fast jag blundar...efter 5 min så snarkade hon gott.

lördag 26 sep:
en softisch morgon med the family.
sen var det barnkalas hos tyra moberg! wiihii, det var fullt ös och så god tårta!!
det började 14,00 och vi var typ hemma vis 17,30.
sen var det en skön, go taccokväll med hela goa familjen!

söndag 27 sep:
supersunday!! en heldag med lunch i kyrkan!
magnus hade en super bra prdikan, det var ett klurigt ämne sista delen av
romarbrevetst 1:a kapitel.

måndag 28 sep:
jag har alltid så svårt att hitta jean. gravid eller inte. behöver alltid ha smala ben osv...jag är den som vet vilka modeller som finns i varje barnbutik.
igår hade jag en lyckodag!
gickin på bikbok efter jobbet.
jag var ute efter ett par taighta jeans där det var lite lösare över höfterna.
mitt andra problem är att mina höftben alltid är i vägen, helt enkelt för spetsiga :)
jag hittade 2 par för 600 kr . precis vad jag behövde och satt som jag ville . de hade stl från xxs till L- super. dessa ska jag köpa alltid!!! världsliga saker kan göra en glad ibland :)
kvällen var en tvätt- och storhandlar-kväll.
slutade med att jag och mannen satt och åt lite kvällsmat framför idol.

kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar