fredag 4 september 2009

Bra star på hösten!

så här inför hösten finns det mycket man kan känna. vissa är laddade för plugg, nytt jobb, kanske det är bröllop för vissa.
andra kanske känner sig lite förvirrade,lite osäkra på vad det kommer att innebära och kanske tilloch med lite vilse eller ensamma.
jag tillhör nog den andra delen av människor.

ni vet att ord antingen kan bygga upp eller trycka ner dig.
i tis fick jag ett brev på posten. bara det i sig är ju härligt. allt sköts ju via internet annars.
jag såg vem det var ifrån på stilen.
jag rev upp det och började läsa.

jag tror verkligen att Gud kan verka och tala genom människor för uppmuntran, bekräftelse osv
mina tårar bara rann, jag kunde inget annat än att gråta. det var så mitt i prick , rakt in i hjärtat.
saker jag funderat på, önskat, undrat.
det var helt underbart!! det hjälpte mig att se och förstå hösten från en annan synvinkel.
tack ÄLSKADE Emma Stålarw för uppmuntran, bekräftelse och för att du lyssnade in Gud!! :)

sen 2 dagar efter kom svaret på min bön.
jag har under sommaren bett om att vi ska få någon som vill finnas tillhands för oss , kanske speciellt på söndagarna för Agnes.
och på vardagen oxå om det dyker upp något.
vi har underbara farmor och farfar men man vill ju inte slita ut dem för snabbt :) :) :)
jag tror på att be så konkreta böner för att få tydligt svar.
så jag har bett om en blond tjej i 20-års åldern :) på sensommaren träffade jag en tjej med namn Elin.
tanken kom direkt, kanske är det hon.
i tors kom hennes svar: det gör jag gärna!! hon har haft en date med Agnes och det gick så bra!
kan inte bli bättre, Elin Molin, 20 års-ålder och blond. tack Gud och tack Elin!!

1 kommentar: