tisdag 6 september 2011

Att tjuvlyssna

Fick min engen tid!


Att lyssna in hur olika människor snacka kan vara ganska underhållande, tragiskt,skrattretande...
Sitter & lyssnar på hur ett tjejgäng snackar. De är väl i åldern 18-20...
-asså, är ni typ ovänner?
Nä, vi har en tvist.
Men prata med henne då!
Har försökt lixom.., men hon vill typ inte... Hon e lite mycket lixom....

En stund senare...
Asså... Typ Höllviken el Vellinge stil...
Vadå? Har dom en egen stil?
JAAAA!!! men killarna e skit snygga...

1) att vara ovänner??
Att ha något otalt med någon... Att vakna & känna hur något skaver i hjärtat- nej tack!
Är det något som är typiskt för 18-20?? Precis som det skulle vara något, något...häftigt.
Det gör mig tacksam för alla relationer jag har.

2) Höllviken? Rätta mig om jag har fel men är det verkligen snyggt- "snobbstilen"??
Känns som den är lite 90 i mina ögon...( jag vet att den existerar nu, är inte helt ute)

Nästa par kommer...
Hon är här med sin manliga "vän". ( uppfattar jag d som)
Han: har ni bestämt nu, ni ska skiljas?
Hon: ja!
Han: ska ni skilja Er som ni gifte Er?
Hon: ja, vi ska ha en avskedsfest!

1) vem är "han" som hon e här med... Varför dela hon processen med honom? Varför inte en nära tjejvän? (min reaktion)

2) vadå avskedsfest??
Varför fira att något sådant?
Yes, man kan diskutera om det finns "lyckliga" skilsmässor...
Jag och Andreas FIRAR 7 år den 18 sep.
Jag är så otroligt tacksam för den tid vi har haft & har. Jag ser så med spänning fram emot alla,alla år vi har framöver.
Han har alltid varit min bästa vän men de senaste månaderna har något hänt.
Relationen har tagit en ny fas.
Den har blivit så mycket djupare, och jag kan på en helt ny nivå och på ett nytt sätt säga: Andreas är min absolut BÄSTA vän!!!
(Oj, började visst gråta :) av tacksamhet)!
Att inte få vara med honom, ha en hel familj... Det skriker i hjärtat.
Varför tar vissa det så "enkelt" på äktenskapet.
Jag menar & vill inte alla trampa på dig, Er om ni av någon anledning valt att lämna men jag tror att det går att förlåta & älska igen.
Det finns hjälp att få, varför inte ta den??

(lite tankar en tisdag vid lunch)


Love living :: live loving

1 kommentar:

  1. Wow Elin. Ärligt och berörande...håller helt med dig. Älskar att läsa din blog. Mer egentid åt folket helt enkelt :) vad använder du för kamera by the way? Mysigt att få en liten snabb catch up med dig innan idag också

    SvaraRadera