måndag 12 september 2011

En ny dag

klockan ringde 05:20- dags att möta en ny dag! Agnes sov inne hos mig inatt. det hade jag lovat henne eftersom Noel inte hade "gjort ner sig" från lör eftermiddag. det var mysigt att vakna mitt inatten av att hon sa:
mamma, täcket... så kröp hon nära mig och la sin arm omkring mig. mysfaktor!

05:30 gick jag upp. hörde då att noel vaknat. jag tänkte först vänta med att ta honom men insåg att det var nog bättre han fick följa med mig in på toa och sitta i sin stol.
det som mötte mig var en stank av dess like...tände lampan och konstaterade snabbt att noel INTE ALLS mår bra i magen. tur att jag bokat tvättid ikväll!!! ( jag spar er den bilden)

jaha, det var bara att ställa om sin dag och ev några dagar framåt.
Agnes får ju inte heller vara på dagis då. om syskonet är sjukt får alla barn vara hemma. förstår grejen men vet inte om jag är ett stort fan av det.


Agnes har varit så bra med Noel. hon har läst, kollat på film och myst med honom. han kryper gärna nära henne för att gosa lite.
det är verkligen skönt och praktiskt att ha svägerskan som granne. idag var det en ny beställning från Coop som fixade. blöjor och våtsevetter bla och bra-för-magen-grejer!!
det var verkligen uppskattat att få en pratstund på vuxen nivå.
stoppade Noel i vagnen och han somande så bra. från 11:30-14:45. efter att han vaknat låg han där och myste till 15:40.
jag och Agnes han med att spela olika spel. här ser ni ett favvo spel- en klassiker- försvunna diamanten!



ni ser ju vem som var vinnaren denna gången!


ni ser oxå hur förloraren fixade spelet smidigt efteråt...



sen ville Agnes friviligt ;) mysa lite i soffan. eller förlåt, hon sa vila... nödvändigt vis tog hon fram den längsta boken.(kändes det som just då). detta måste vara en magisk bok för varje gång jag läser den blir jag sååå trött. men den är kul utifrån alla detaljer. samma kille , Sven Nordqvist som skrivit Pettson böckerna. han är grym på detaljer.




Nu har Agnes åkt iväg med Tilda, (den räddande ängeln) till Folkets Park för några timmar. vad ska jag och Noel göra för storslaget då mån tro??
vi kommer vara så wild´n crazy att vi tar på oss och går till affären för att köpa bananer.
fast innan det så ska noel äta upp sina magprodukter och jag bädda rent i hans säng.

nu är det 4 h och 45 min till min hubby kommer. han är så efterlängtad.
tråkigt bara för honom att komma hem till röran... men det ingår i paketet när vi sa JA :)
fick lite panik tidigare idag då han,Andreas meddelande att det väntades storm där han är och att det kommer ev drabba flygtrafiken...inte en chans. GUUUUUUD hjälp! det funkade, nu är de på G hem!

det som varit bra i det dåliga om man säger så är ju att jag lite har fått varva ner. eller jag har inte haft någon annat alternativ. det har varit bra för magen fast på ett annat sätt har jag känt mig lite stressad på insidan. så det tar väl ut varandra :) alltså = ingen skillnad.
det jag kommit på sedan i fredags i allafall är att jag är inte duktig på WORDFEUD. alfabet spel på telefonen. kul är det men som jag visat tidigare tror jag på bloggen, eller var det på facebook... så är det ett spel man spelar i evighet. mina ord jag bygger är typ: smaka: dåre:liv:zoo:orm. ja, ni förstår ju att man inte blir någon mästare på det. fast en gång har jag vunnit över syrran- JIPPI!!




nu är det dags för lite mellis och sedan tvätt och sen bananer.

ha en go kväll alla!
(ps. vad hände med bilderna? de måste leva sitt eget liv. för de verkar bestämt sig för att hoppa öite till vänster...ds.)

1 kommentar:

  1. Tycker inte om att du hänger ut mig så här;) bara så alla vet leder jag NU!! /syrran

    SvaraRadera