onsdag 5 oktober 2011

Att göra...

...listan fanns där redan på morgonen. har idag varit hemma med Noel pga att han har feber.
ambitionerna kan vara många och höga men redan vid 11 var mina ögon så tunga att jag tvingade Noel att sova jämte mig. stängde dörren till sovrummet. sjöng 17000 sånger. när vi kom till imse vimse spindel satte han sig upp och gjorde varje rörelse helt rätt. Han är så söt när han gör imse vimse spindel-rörelsen. då nyper han bara lite pekfingret. yes, vi somnade och 2 hela timmar blev det för min del.



dessa böcker är numera Noels favoriter. speciellt boken där djuren finns. det är ju bara bilder men nu har jag kört samma runda några gånger så det sitter. det som är viktigt är att man fråga: vad säger hunden...vad säger katten... voov, amj...



efter att jag kom hem från en riktigt bra fika med en av mina underbara vänner-Maria så var det tillbaka till böckerna med Noel.  fick t o m in agnes i duschen. vi satte timern på 5 min och sen var tävlingen mot klockan igång. vi klarade att duscha och tvätta håret på 4 min och 50 sek!! efter det fick hon sitta och äta kvällsmat framför datorn.  kvällen innebar en liten stund inne hos Noel tills hans somnade. sen var det ett snabbt godnatt för Agnes- hon somnade väldigt snabbt.
då var det dags för mig att börja ta tag i resten av att-göra-listan.



 nu har jag bara detta att göra inför morgondagen. Packa BB-väskan... den är halvt packad. det är inte lätt att redan nu packa i kläder eller toa grejer 6 veckor innan... men pyrets kläder och lite annat är packat.

känner mig trots smärtan som kommer med lite redo för detta nu. vad har jag för val? tiden har gått så fort!! detta är nog faktiskt den graviditet jag minns gått fortast. efter det att jag slutat jobba kändes de 2 veckorna innan Noel kom som en evighet. ändå kom han 1 dag innan :)

men eftersom Pyret redan är fixerad och det känns lite konstigt så hoppas jag att jag inte går över tiden men samtidigt är jag inte inställd på att det kommer tidigare än beräknat.
ja ja, det är inget jag kan styra över riktigt!


Love living :: live loving

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar