tisdag 11 oktober 2011

Saker som hänger över mig...

ja, då har man gjort en lista igen då på vad som ska göras.
vissa saker är redan strukna men det som finns kvar är sånt jag vill göra ikväll men tvinga mig att inte göra för att inte vara helt i varv när jag snart ska krypa ner under täcket.
yes, jag är i behov av tidiga kvällar i veckan med på fredag och lördag är jag faktiskt så klar i huvudet att jag klarar vara uppe till 00! (WOW)

vad skulle jag då göra?
jo, hämta kläder, åkpåse, overall, vantar, mössa strumpor av tjockare slag, stövlar och vinterjackor m m på vinden.
sen vill jag rensa ut sommarskona och ner med höst/vinter skor så de är redo att betjäna när de väl behövs.
jag skulle behöva en hel dag på vinden för att röja upp. en sådan dag kan jag längta till! ordning och reda är mitt andra namn.
men inser nog att den dagen får vänta lite...5 veckor kvar till beräknat. inte för att jag tycker det är tungt på något vis. jo, precis när jag ska upp ur sängen på morgonen men sen är det inga problem alls.
men vem tycker egentligen inte att det är tungt att gå upp på morgonen??

vad snabbt denna graviditet har gått!! men det är väl dessa veckor som är kvar som börja kännas att tiden kanske står lite still. men jag har 3 veckor kvar att jobba så det kommer gå fort. vill inte riktigt sluta jobba eller plugga teologi som jag gör på förmiddagen i United,kyrkan. det är otroligt spännande och utmanande. att få läsa och tolka biblen på nytt sätt är så nyttigt.
att få koppla in exegetiken och hermeneutiken... spännande!

nähä, nu är det dags för att pyssla om naglarna lite. ta bort och sätta dit ny färg :) 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar