söndag 30 oktober 2011

söndags kväll

lugnet har infunnit sig...fläkten stängdes precis av! det jag nu hör är ljudet av diskmaskinen dovt från köket.
trött men tacksam att jag är hemma välbehållen...
varit en bra dag med flyt. inga bråk el skrik från mig ;)
kläderna jag tog fram till Agnes dög. OBS! det var de första jag lade fram - WOW!!!


klockan 15 tog vi bussen till kyrkan.
första bussen var...farlig. efter det att Agnes hade hunnit in, precis hunnit in så är jag på väg in med vagnen då dörrarna stängs och noel sittandes i vagnes blir klämd. nä, han skadar inte sig och precis när jag har tagit ett steg in så kläms jag i dörrarna. tur att de ok snabbt åkte upp igen. yes, har känt bebisen röra på sig efter det.
väl framme på Gustav så ska vi byta buss.
den kommer och vi ställer oss i kön. dörrarna är öppna men precis när vi ska på så åker den...jaha, snopna blev vi av att den bara drog.
det var bara att fortsätta sjunga på " lilla snigel" och " i ett hus i skogens slut"...
vi kom precis till 16 och kidz.



 
när jag var liten, typ 5 kanske så skulle familjen åka iväg på semester.
jag hade klättrat in i bagaget för att trycka in min väska längst in.
luckan smäller igen och jag fast i vår vita Mazda.
när jag är typ 15 så kommer för första gången en panik över mig som jag aldrig känt innan. jag trycks längst in i en hiss som är så full av människor att jag får fullständig panik.

det går som en flashback tillbaka till den vita Mazdan.
förstår att jag har klaustrofobi. ( sen har det hänt ytterligare saker som skapat panik)
idag innan flow så skulle jag bara besöka " the ladies room". 

innan jag gick in så tänkte jag:
- ska jag ta med mobilen?  nä, det gjorde jag inte.

när jag låst tänkte jag:
undra om jag kan slå ut dörren?  nä, det kunde jag inte.
när jag skulle låsa upp...baklås!!!
svetten och paniken bröt direkt ut . andningen blev oregelbunden och det fullständigt låser sig.
det enda jag kan säga är JESUS!!!! och flera gånger ska ni veta!!!
från ingenstans börjar jag andas normalt igen och jag kan fokusera.
jag ber Jesus att skicka någon in till detta rummet. någon som bara kommer på att hämta något el vad som helt.

jag ber Jesus att bara ge Andreas en känsla av att han ska kolla något precis här inne.
plötsligt kommer Patrik. jag bankar och ropar...inser att han inte förstår att jag behöver hjälp.
tiden går och jag andas tungt.
då kommer Elin- tack Gud för Elin.
hon hör mig och gör allt för att hålla mig lugn och försöker hjälpa mig ut.
hon hämtar Andreas.
här vill jag gråta för att jag förstår att räddningen är nära :)
han hämtar verktyg...de kan från utsidan se när jag vrider om nyckeln i vilket läge den klickar rätt.

du anar inte att jag gjort precis som jag gjorde då flera gånger.
Elin såg att det inte gick.
plötsligt var jag ute!!
det var bara att torka svetten och bita sig i tungan & ut på flow - 18:28.

efter det var slut så var det hem. kände att det kom efter lixom. lessen, trött och hängig.



ja, det var en söndag full med upplevelser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar