fredag 13 april 2012

Egentid

kärleksspråket fortsätter...en heldag med egentid. jag såg så fram emot att få göra det jag ville...problemet var bara:
vad ville jag göra??
jag hade planerat att sitta fast hemma fram till 13 eftersom några luft-ventilations-mätings-gubbar skulle komma mellan 8:30-16...
jag vågade inte ens gå och duscha ifall de skulle komma. tack och lov så kom de vid 11 typ.
in i duschen medan pastan kokade. 
sen var det bara att slänga ihop pasta,vitlök,grädde, salt,citron, kalkon och tomat. väldigt go snabbmat måste jag säga.
hade planerat att hinna sätta mig i solen med en chai latte och bara få kolla folk. en rolig men rätt underligt intresse. 
att sätta sig in i hur andra har det genom att höra snacket, kolla in stilen och sen fantisera ihop hur det ser ut hemma hos den/dom...
men det är avslappnade. då slipper jag tänka på att jag fortfarande inte ha tagit bort bort fjuttiga påskpynt, att jag inte orkade tömma diskmaskinen eller att jag borde damma och städa toaletterna...och att det fortfarande är ren tvätt på vardagsbordet som inte borde ligga där!

jag tog mig till ,löplabbet för att få hjälp med ett par riktigt bra löparskor.så här ser det ut när jag springer.
jag sätter först ner ytterfoten för att sedan lägga vikten på insidan... hade till slut 2 par att välja mellan.
ett par lite mer "vanliga" i färg och det andra mer självlysande. båda satt riktigt bra på och kändes verkligen stabilt.
gissa vilka det blir!
precis, rödoranga!
på vägen hem var jag inne på Stadium och de fanns där oxå. hoppas på en sväng dit imorgon för inköp. Stadium hade även andra (röda) med samma funktion. så vem vet, kanske slår till!
då är det bara träningsjackan kvar sen har jag hela kitet :)
efter att jag varit en sväng på jobbet, löplabbet, stadium, handlat, reklamerat och bytt en kofta på Vero Moda var jag äntligen hemma.
mer trött än vad jag var precis när jag vaknade.
men det blev en kaffe och gott gott till sen var nästan huvudvärken borta.
en powernap på 20 min gjorde oxå susen.

sitter nu själv i soffan och njuter av tystnaden. 3 av 3 barn sover. Mr A har lämnat för en killkväll i Halmstad. (kommer imorgon kl 10 igen).
så nu tror jag att jag tackar för mig och säger godnatt!
ha en riktigt bra helg!



må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar