måndag 9 april 2012

lite si & så


vissa dagar är bara si & så där. direkt när man vaknar på morgonen så är det som om något är fel. idag var en sån dag.även om jag och lill prinsen hade en mysstund så hjälpte det inte så jätte mycket.jag var mest lessen hela dagen. jag tog till vad som behövdes för att må lite lättare men det var inte till jätte mycket hjälp för stunden.
du vet, en dag då man ifrågasätter allt man är och drömmer om och ifall det man är och gör verkligen egentligen spelar någon roll. 
som om jag bara är mamma och inte kan något mer eller som att mina gåvor eller talanger typ bara är "fina"...

jag tog till en städning för att få fokus på något annat och då kunde jag lyssna på precis rätt musik. musik som gör att man lyfter fokus och få någon annan att sjunga om och till.

när mannen kom hem med kidsen på dagen så var städningen klar och han uttryckte att det var och kändes påskfräscht. det gjorde mig glad och att jag inte gjort allt bara för egen del utan att det oxå är för allas trevnad.

jag och snäckan passade på att påskpynta lite. hon hade beställt fjädrar. tyvärr så tappar man ju lite av fjädrarnas roll enligt mig om man inte kan ha påskris framme. tyvärr går inte detta här hemma för jag kan då inte andas (typ).
snäckan ficka ansvar för fjädrarna och det blev på lampan de fick sitt hem...köket fick gula och vardagsrummet fick rosa,gula och blå...

en annan sak som jag vet att jag saknade hela dagen var att få träffa mannen själv!
har typ inte hänt på 3 månader. har nog inte reflekterat över det så mycket men idag var nog droppen. tack till släkten som är snabba på respons att ta de stora barnen.
visst, det blev ingen fancy middag men en kaffe själva där man fick prata om saker som berör oss,framtiden och bara hur dagen varit. efter att jag fått berätta om min dag med tårar så var allt bättre.
är så tacksam att jag får vara gift med min allra bästa vän!




- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar