söndag 15 april 2012

Så mycket bättre

säger bara- så mycket bättre med skor som är anpassad till foten.
tacksam för att jag hittade ett par som matchade så bra till träningsbyxorna och som va så lätta att springa i.
kul att det finns appar till mobilen oxå. det hjälper till att få en överblick hur allt går. idag hade jag nog kunnat köra nästan milen. men jag var stressad för hemma väntade Mr A för att få komma ut på sin runda.
jag har aldrig sprungit milen men jag kände att så fort jag kom in i andra andningen, så gick det skönt lätt och jag hade kunnat ta ett varv till och då hade jag klarat det.
saken är ju att spärren mest sitter i huvudet. tänker jag på att springa från Hillerstorp till Gnosjö så kändes milen såå långt. (2 små ställen i småland och jätte tråkig väg!)
men i malmös trevliga miljö och växtlighet :) så sprang det på så att säga (ett pappa skämt).
däremot undrar jag hur jag får i gång current pace...
ja ja, imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter att spränga spärren.




- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar