torsdag 5 april 2012

Påsken startar hos Lindholm

jag hade lyxen att få börja denna tisdag hos min älskade norska vän Maria.
tänk, att i Norge fanns det en person som kom att bli en av mina bästa vänner.
köket, jag älskar köket. här spenderade vi några timmar. över de så goda american pannkakes kom samtal om val av skola, familj, drömmar, utmaningar och mycket mer fram. 




jag har nog nämnt det innan men jag och Maria har exakt samma stories gällande våra minsta. om ni inte känner till den så får ni veta den någon gång här eller så får ni fråga någon av oss.
Här nere ser ni Vilja med lill prinsen i bakgrunden.




Väl hemma var det bara att dyka in i detta berg.Vi passade på att ha roligt ihop jag och mannen :)tänk vad mycket fortare det gick att göra detta ihop. nu var det verkligen en klädhög som jag snabbt ville ha bort efterdom den var större än vanligt. alla vårkläder tvättades nämligen upp.
bra timing att tvätta dom nu när det ev ska snöa på lördag...
men jag räknar med att det är sol när jag och barnen dra hemhem till Småland.



Kl 17 knackade vi på hemma hos Lindholms. det var pannkakskvällsmat och äggmålning som stod på schemat. Prinsen och Liam går på samma avdelning och snäckan och Tilda är ju så bra kompisar.
de ska vara här över helgen när Mr & Mrs Lindholm är och talar i Finland.




Det var en helt ny upplevelse för Prinsen att måla på äggen...han fattade inte riktigt varför först. han tyckte det vart enklare att måla på underlägget.
men 2 ägg av snäckan blev det och 1 av prinsen som visserligen inte kom med hem av någon anledning.
typ som teckningarna från dagis som man får 1000 000 av varje månad.
min regel är att ha de inte frågat efter dom på 3 dagar...ojdå, de landade visst i skräpet. 
sen är det ju så att vissa sparas i teckningsmappen som rensas ut 1 gg/år.


på tal om att rensa. jag får en sådan frid i hjärtat av att rensa!
nu är det 5 kassar med kläder och skor som kommer lämnas in på öppna hjärtat efter påsk!
så skönt!!



- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar