måndag 2 april 2012

att se saker på 2 sätt

söndagens lunch intogs på IKEA. tänkte att det skulle få prinsen att äta. han har börjat bli lite mindre i maten. tyvärr resulterar det i att han typ äter sig mätt på bananer, äpple, yoghurt eller kakor...
han sov när vi kom så vi körde på det säkra, trodde vi.
köttbullat och pommes. det gick inte hem.
att muta barnen har ju blivit vardag så det var bara att fortsätta.
om du äter den köttbullen- då får du glass...
antingen ser man det som
1) han småäter typ hela tiden..eller
2)  han äter ju iallafall något




efter att vi varit där så var det hem och plocka lite. jag är proffs på det. gör ju det varje dag. frågan är om jag kanske ska ha med det på mitt CV:
jag är en super mamma med många multitasking gåvor som tex att plocka efter andra, veta vart i garderoben saker ligger osv...
vi skulle ha emelie och josef här på en fika så det va att slänga ihop en smarrig äppelkaka.
det blir typ som ett knäck överdrag...skoja min doja alltså. det skämtar man inte bort!


när mimmi, som prinsen säger kom hade hon med 2 stora påskägg.
de var fyllda av torkad frukt till prinsen.tatueringar, bil
snäckans var fyllt med godis, tatueringar...
hon är nu klädd med märken på armar,rygg och mage :)
varje morgon har hon valt en ny.
emelie är verkligen en klippa alltså. kidsen blir så glada när hon kommer. i söndags kom hon till kyrkan kl 11 bara för att jag och andreas skulle få gå på ett möte ihop!
TACK!!! 



varje dag är en dag fylld med skratt och mycket gos!
prinsen får inte nog av sin lillebror. tyvärr är det inte alltid uppskattat men oftast är det pussar tillbaka.
så här ser det ut morgon, middag och kväll. 
prinsen har nu börjat att busa till det oxå. lägger sig på lill prinsen, slå lite på magen (låter som en trumma), slänga med ryggstödet när han sitter i gungstolen så att huvudet flyger lite.
lill prinsen tycker det är kul typ 2 av 6 gånger...
men lill prinsen är inte sen för hämnd. när det ska gosas har han nu fått bra grepp och kan luggas riktigt. 
då är prinsen snabb på att gnälla och på att säga:
näää wewee, nää och så håller han upp pekfingret och hytter med det.
då är det svårt att hålla sig för skratt.
antingen ser man det som 
1) bråk och blir sur...eller
2) ser man kärleken och omsorgen som prinsen har 



gulaschsoppa... i love it. det gick väl hem så där. prinsen åt en del. snäckan tyckte bara om spadet...det är smakrikt lixom var hennes kommentar.
prinsen tog även denna gången en banan efter maten.
sen var det dags att fixa lite och de fick se en film.dröjde inte länge förrän prinsen somnat.
då passade jag på att ställa klockan på 30 min. det gick fort att försvinna in i drömmarnas land.efter att vi växlade till sommartider har min kropp inte hängt med. så sjukt trött.
innan prinsen skulle väckas så tog jag och snäckan en fika. det gav mig precis den energi jag behövde för att byta om för en springrunda.
snäckan följde med på cykel så därför blev det bara 4 km. jag fick ju stanna i bland för att hjälpa henne i vissa backar. hon tyckte att hon peppade mig bra när hon sjöng julsånger...
nu vet jag vilken runda jag ska lägga till för att komma upp i 6-8 km.
tack till kaffet och hallongrottan.
antingen ser man det
1)  som onödigt ont...eller
2) som en energikick för att uträtta bra saker. (den sprangs ju ändå bort :)




 hade verkligen planer ikväll. barnen somnade bra och jag skulle göra så mycket saker. ta tag i tvätten, lägga mig tidigt och läsa en bok...
nu sitter jag här. kl är 22:33 och jag har inte gjort något av det jag tänkt.
tvätten...antingen ser man det som 
1) ett berg att ta tag i...eller
2) ser glädjen i att det kommer vara dubbelt så stort imorgon då det andras hämtas upp från torkrummet...kommer bli så  kul :)


                                                                           må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar