lördag 17 oktober 2009

en härlig familjer dag and I love it!


Agnes är FRISK!hur vet vi det??
jo, hon vaknr vid 06:00, ska ha frukost och kolla film + att hon tjatar och tjatar.
jag gick upp vid 06:07 och gjorde det hon ville för att snabbt krypa ner i sängen igen.
sen var det dax att gå upp igen... trotsa att hon ropade på pappa och han svarade henne :) :)
sen la jag mig bestämt på andra sidan för att makera och sa tjurigt:
jag kommer aldrig palla springa för 2 barn... och somnade om till 10:20...så gött :)
det blev en sen frukost och sedan städade vi av lite och efter vi alla var i ordning gick vi ut.tog Agnes i vagnen...det tog 5 min sedan sov hon.
vi köpte då varsin fallafel och gick hem. stoppade henne i bilen och så drog vi till bokskogen för en stund ute.
vi väckte henne där för att hon skulle få något litet i magen.
sen klättrade vi lite på stockarna. men det såg ut som hon frös. första dagen hon är ute sedan hon blev helt feberfri. js, jag vet, kanske inte det mest optimala men jag behövde byta miljö lite.
vi tog bilen för att åka och kolla på hästarna!! det är ett stort nöje!
sen på vägen hem kom hon på det :
-mamma, det är lördag, vart är mitt godis?
ja, det var väl bara att plocka fram det. hade ju lovat henne.och eftersom vi håller på att få henne att förstå vad LOVA är för något så...hon hade kvar lite sedan förra lördagen så det räckte gott och väl. allt är ändå inte uppätet.
rekomenderar Mobilias godisbutik. 4,95 hg. köper man för max 10 kr så räcker det 2 lördagar.

nu är vi hemma igen. har precis lyssnat på Andreas och Jonas Helgerssons nyskrivna lovsång vi ska köra imorgon.så skön och härlig text!
ikväll blir det någon liten kycklingrätt med pasta kan jag tänka mig!
må så gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar