söndag 18 oktober 2009

ett barns tankar...

en hälsning från Agnes: ssssssssssssssssssssssssssssssssssssyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
komiskt: hon ville skriva en hälsning.
kul att hon tar dessa bokstäverna.
när jag berättade vad som skrivit så sa hon att det egentligen står:
till alla barn på dagis. se upp så det inte kommer någon räv eller dum hund (antagligen från pettson och findus)
igår hade vi en så´n där stund när hon skulle sova. det var pga att vi lät henne sova på dagen.
det tog till 20:40 innan hon slappnade av och föll in i sömnen.
det är så lät att tappa tålamodet och flera gånger om.
men när man sitter där och hon tar min hand och säger att jag måste sitta där tills hon somnat,att hon vill ha mig nära...då smälter hjärtat en del...
och när hon efter en stund säger:
-mamma, tänk om jag inte hade dig!
då är det bara att krama hennes hand hårdare och säga; att jag finns här för dig älskling!

är det inte lite tidigt att vara 3 år och börja tänka på döden eller??
idag kom det upp igen.
mamma. om jag inte hade dig då skulle du vara död eller hur?
men då skulle du vara i himlen hos Gud eller hur?
sant älskling! men nu är jag här hos dig och det vill jag vara länge.
vi tog varandras händer och log!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar