lördag 3 oktober 2009

nu är det slut på veckan, nu är det dax för fredags...

...MYS!!
till denna truddelutt vaknar Agnes på fredagar.
vi vill makera att det nu är fredag och att det är lite extra mys som händer.
hon går och sjunger denna på dagid :)

när vi varit hemma en stund och Andreas hade åkt för att handla mys inför kvällen så intog jag och snäckan soffan för att mysa lite vi.
vi gjorde det till...

...Nils karlsson Pyssling.
tjillevippen!
Agnes tycker den är lite skrämmande på vissa delar när råttan kommer och försöker ta sig in till pysslingen.

det är roligt att höra henne rabbla repliker.
visseligen har hon sett den ett antal gånger så de har satt sig.

kl 18,00 var det dax för en familjekväll...

...så medans jag och agnes slappade i soffan gjorde Andreas en så god sallad och fixade med revbenen som snart skulle intas tillsammans med den stora familjen .
jag tycker det är så mysigt att träffa familjen.
och det sitter så bra på en fredag då alla vill slappa och mysa :)
innan salladen och revbenen var det dax för ...




..."förrätten".
det var , tror jag ,1 kilo räkor och farfars hembakta vitlöksbröd!
så sjukt gott!
att sitta och skala ett berg med räkor, vara kletig och få plocka ta mig alltid till underbara västkusten!
sommaren där är ett måste!
till och med Agens sa att det var sommar.
3 år och greppat vad som är bland det bästa :)





...efter att räkorna sjunkigt ner lite var det dax för mer mat :)
underbart!

men först var vi tvugna att bara smälta den första intagna maten en stund.
Agnes tycker det är så kul att få ta del av allas uppmärksamhet.
särskilt när man inte träffat farmor och farfar på ett tag.då får man minsann passa på att berätta allt man hört och sett.
räcker det inte att säga farmor eller farfar så går det snart över till:
-tysta allihopa, nu ska jag berätta!!





sen var det då dax att inta ännu en kletig måltid :)
jag har alltid sagt att jag äter som en man...vilken tur. tänk om man inte fick plats att ens smaka på allt gott som serveras.
nej, det är precis det jag inte gör, jag äter inte för två. älskar gemenskapen runt bordet och att sitta och småprata samtidigt är ju jätte mysigt!

senare när agnes somnat så blev det en 3:e rätt. tyvärr ingen bild.
det blev olika frukter med en heldel riven vitchoklad över som sakta smält i ugnen. till detta blev det vaniljglass.
en underbar kväll och det bästa av allt är att man har en så bra familj med hela relationer!
det är verkligen TACK GUD!!!

1 kommentar:

  1. ÅÅ vad mysigt ni har! önskar jag kunde åka ner snart:)

    SvaraRadera