tisdag 24 augusti 2010

2 tack...

Började dagen ned en snabb runda ner till stan. Träff med kusinen.
Man har alltid saker att prata om, kvinnligt?!





Detta tycker jag e coolt. Hur kan man stå så stilla,inte röra en fena. Imponerande!
----------------------------------------
Andreas kom och hämtade upp oss på Coop.
Utan för Coop så står d en hemlös man. Jag iaktar honom ett tag. Det gjorde ont i hjärtat till slut. Tala om att bli ignorerad.
Agnes började fråga varför han frågade om pengar,varför han bara står där och kolla.
Jag förklarade så gott jag kunde.
Jag blir alltid frågande el fundersam när d står och frågar efter 1kr.
Vad får du för en kr? Kanske ett bugg el en klubba. Ska verkligen en man behöva stå och bli så ignorerad.
Visst,mina 20 kr va inte mycket att komma med men jag ville inte att han skulle känna sig ignorerad. Att titta en person i ögonen kan vara lite jobbigt men här ville jag göra d.

På vägen hem frågar Agnes:
Mamma: hur kan Gud påminna oss om saker. Om man glömt något,ståbrädan tex.
Försökte berätta enkelt om att höra Gud tala. Genom tanke,annan person el att man känner d i hjärtat.
Ibland hör jag henne prata med sig själv. När jag frågar vad Jon gör så kan hon ibland säga:
Jag ber till Gud. Att han ska göra fint väder tex. El göra så vi inte bli sjuka.
Det gör mig varm i hjärtat
----------------------------------------
Jag tror jag stannar vid 2 barn!
Har idag varit mamma åt Tyra & oliver oxå.





Har gått jätte bra. Känns ju lite som mina egna :)
Men 2 starka viljor-Agnes & Tyra kan ju innebära lite kiv.
Typ som att ställa sig framför filmen,el stänga av och springa iväg. :)
Jag e tacksam för mina 2.

Sent from my Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar