torsdag 19 augusti 2010

...svett & tårar

Jag erkänner: jag ÄR en lattemamma
Det blev en powewalk ner till stan efter lämning på dagis.
Hade bokat en frukost/kaffe med Annacarin.
Vi har väl haft många korta pratstunder innan men d e när man verkligen får tid att sitta ner & prata som man upptäcker mer än innan vilken underbar person man just nu sitter & fika med.


Tack Annacarin! Snart kvällsmys hemma hos almlöf!

Hämtade Agnes tidigare idag. Vi tog svängen förbi lekparken som är på vägen hem.
Jag fick med henne hyffsat snabbt hem idag!-wow!
Men när vi kom hem så kom preeteenagen fram. Dessa känslor!!! Allt e fel,plåstret på fingret fick vi sätta om 4 gånger.
Smörgåsen var antingen för kall el varm. Hon behövde inte kärlek... Men efter att hon suttit i mitt knä lite så var d ok ändå.
Vi har som regel här hemma att man får vara hur arg el ledsen som helst MEN man måste tala om varför!
-är du arg? NEJ!
-behöver du bara gråta lite? JA!
-ok,då gör du d i mitt knä en stund. ... Ok

När d var klart gick vi till våra kompisar. Mammas kompis Lena & Agnes kompis Ellen.
Vilken tur vi gjorde d.
Ellen & hennes syster Alice har skaffat 2 kaniner!


Hon har tuffat till sig Agnes. Våga hålla och klappa själv. Hon hittade på en egen sång om kaninen...
Nu byts väl hundtjatet snart ut till kanintjat!
Detta blir vårt nya hak nu i höst/vinter. Tur att vi bor 2 min ifrån varandra.
Kvällen ser ut som följer (om jag bestämmer!)
Agnes somnar till 20:00
Noel fortsätter sova för natten.
Jag,jag ska antingen läsa min bok el se CSI kl 21:00 på kanal 5.
Sanningen om hur kvällen blev kommer imorgon
Sent from my Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar