torsdag 26 augusti 2010

...tacksam helt enkelt

Det är lyxigt att få gå med Agnes till dagis. Det är 20 min där man kan prata om olika saker.
Hon tog kjol på dig idag (oxå).
Tänkte själv ta kjol för att bara lyfta mig själv lite,lite xtra fin.
Slutade med att jag tog jeans.
På väg till dagis så säger Agnes:
- mamma,du skulle vara lite mer fin lixom.
-jaha,är jag inte d?!
-nja,du skulle vara så snygg som jag är. Du skulle tagit kjol.
-ok,kanske imorgon då.
-fast mamma,jag är fräckare än dig,har en fräckare kjol så...
... Vad betyder fräck mamma?
-Att något är lite mer häftigt,coolt.
-aha,då är jag d!!
Stunder som detta får mig att bara le och njuta.
------------------------------------------
Kl 10:00 satt jag i skinnsoffan och väntade på Carolina Mellergård. Eftersom vi är mammalediga och tar upp platsen med 2 vagnar och att vi INTE stressar igenom vår fika så var d viktigt att sitta mjukt :)


Denna lilla tjej e endast 3 veckor gammal...vad hände med min BEBIS?! Måste visserligen säga som en del andra. Att d blir ju roligare med tiden.
Kul att prata om allt mellan nattsömn till att vi båda har en hel hög med böcker som vänta på att bli "upplästa".
Tack Carro för stunden!

Jag beundrar dagispersonalen.


Bara att styra upp mellanmål med ca 20 barn... Ni e grymma!
På väg hem från dagis kom ett sms som gjorde mig så glad!
En kaffe med Gunilla!!
Eftermiddagen kunde inte bli bättre! Tack,tack,tack!!! Så glad att ni e hemma igen!
-----------------------------------
Nu sover båda älsklingarna gott.
Jag har äntligen lugn & ro för att få läsa.

Sent from my Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar