lördag 4 februari 2012

att fira min dag lite innan

äntligen var det dags att få ta hand om sig själv lite.  Förra året på min födelsedagsmiddag med tjejerna (el säger man väninnorna när man fyllt  över 30?) så fick jag en fotbehandling som jag önskat mig. och igår var det dags att få utnyttja det. så kl 12 satte jag mig för en stunds njutning utan man och utan 3 barn. en stund för andning. ja, inte att för att Andreas är något jobbig utan för att slippa höra mamma, mamma,mamma, mamma hela tiden. (ärligt, det kan göra mig knäpp och ändå är det bara 2 av 3 barn som nu kan prata...)





jag började med att sätta fötterna i ett varmt skumbad för att slappna av och för att mjuka upp dom lite. sen efter det var det dags för lite,LITE skrap och en maskin som faktiskt fick mig att tycka det kittla lite. hon påpekade flera gånger att jag hade fina fötter.
det var bara och berömma Andreas för det jobb han läger ner med att vara min tjänare på det området. han är verkligen tjänstvillig på att smörja in mina fötter.
det tyckte hon att han skulle fortsätta med, han gjorde ett bra jobb och vi verkade använda bra salva oxå :)




slipning av fötter och naglar... 





sen kom ju det jag sett fram emot mest...fotmassagen! Bivax var det hon använde. det var riktigt bra och efter att ha haft lite kallt vatten med slipmaskinen så var det gott att få tillbaka värmen i fötterna.

senare på kvällen så påpekade andreas att hans fötter var nära att spricka el liknande. jag tänkte att jag skulle skulle resa mig över något som jag verkligen tycker är äckligt -just d, fötter.
sa att jag kan kanske hjälpa dig.
han genomskådade mig snabbt och fick ett skratt tillbaka... nä, du tycker inte att det är så fräscht med fötter.
nja, inte så farligt...det var bara att svälja och inte verka berörd av att jag faktiskt ställde frågan.
ja...jag slapp :) ( TACK! det var kärlek)





 efter lunchen så drog vi till IKEA för att införskaffa lite till garderoben...vilken röra för att vara hemma hos den så där något strukturerade Elin.
Agnes ville verkligen inte åka dit men sen kom hon på att leklandet Småland fanns.
Hon fick vara där på ett vilkor - INGEN KÖ!
leendet var stort när hon insåg att det typ var tomt där inne och ingen kö.
- mamma, jag bad till Gud att det inte skulle vara någon kö.
agnes vet fotfarande inte om att vi andra passade på att ta en billig fika så länge innan vi hämtade henne och det vi kom dit för egentligen.
under tiden vi fikade så kom Agnes bästis dit oxå- Tilda Lindholm.
stor lycka när de fick 30 min tillsammans i Småland.

på kvällen blev vi som typ hela sverige blir på fredagarna- en medel svensson.
det var nämligen taco.
Agnes hade så gärna velat ha sushi (igen, som typ 2 helger tillbaka).
vi har nu typ slutat fråga henne vad hon vill ha för svaret blir alltid: sushi.
vi älskar det med men det går inte varje helg.
Farmor kom över på mys en stund.

imorgon är det lördag. Agnes ska på kalas på Leos lekland och jag ska ta en snabb date med syrran och hennes kompisar.
Andreas och noel ska nog kolla på Noels nya favorit -pippi ek spela fifa på wii.
el kanske andreas passa på att ta en tupplur med noel.
får se vad som händer men en sak är säker: i love saturdays!




- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar