lördag 4 februari 2012

en vanlig lördag i feb

en lugn morgon var det även denna lördag. jag fick ännu en gång den stora glädjen att få sova lite längre. levi har ändrat sig lite...sur vaknade han redan vi 05 tiden. trots att han ätit för inte så länge sedan var det bara att fylla på lilla magen för att han inte skulle väcka hela huset (något överdrivet. han gnällde typ. men han brukar inte göra det)

agnes och noel hade en stund då det var båtbygge som gällde och sen ut på de 7 haven.
noel intog direkt en skön ställning och lät agnes göra resten.


kl 15 stack agnes i väg på kalas. denna gång på Leos lekland. de var inte ensamma om man säger så.det var ett par andra lite små- trötta- föräldrar -som -önskade- att- barnen- sprang -av- sig- mycket -för -att -de -så -hoppades -på -att -få- en -kväll -själva där . 
jag passade på att ta med Levi ner till stan för att få 1.5 tim med syrran och hennes vänner.


 firandet av min dag fortsätter lite tidigare. TACK till brossan och Jenny,Mia och Samuel för volymtången!!!! (& mia för nagellacket!)


efter 2 försök att spontant ha hem några för en mysig kväll så la vi ner och kör en egen mysig kväll.
kidsen får tacos (igen...) till deras glädje och vi har beställt go mat från VESPA.
sen har jag visst snappat upp att det är den tråkiga deltävlingen i melodifestivalen ikväll.
kalla mig gammal om du vill men visst var de bättre när det hette schlagerfestivalen. snäppet bättre än det var ju när det på 80-talet var live orkester. 
jodå, jag minns minsann det!
på tal om gammal. jag och syrran pratade om det idag. att när jag var typ 23 så kände jag mig nog typ rätt mogen. när jag nu blir 32 och hjärnan stannat på 23 och kroppen säker ligger på en 45 i ålder så känner jag mig rätt omogen...vad hände?? hur går det ihop?

men ett stort plus i detta är ju att jag är inspirerad att få börja träna. väntar på att denna SEGA förkylning ska försvinna så krafterna är tillbaka på normal nivå.
sen är det ju förstås alltid kul att få träna i nya träningskläder som ligger med på önskelistan inför den 7:e!




 - må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar