tisdag 7 februari 2012

Grattis grattis!


Med sång och paket blev jag väckt denna tis 7:e feb.
De hade nog lite svårt att lokalisera mig först. Jag och Levi hade nämligen tagit vår tillflykt in till barnens rum och Noels säng.
Barnen hade nämligen (för ovanlighetens skull) hittat vägen in till vår. Då inte bara Noel utan Snäckan oxå.
Trångt? Nä, varför tror du det...
Ok att alla gravidkilorna är borta men att ligga som en packad sill är inte skönt hur liten man än är.
Sen att noel alltid vill ligga nära och helst på min arm (mysigt!) gör inte saken alltid bättre. 
andreas tog barnen till dagsi medan jag fixade ;) till mig lite för att sedan åka ner till stan. jag ville ju hitta ett par nya jeans på Gina
jag hittade ett par men som vanligt...de var förstora. (PUST!)
jag hittade även de gröna och cerisa. gissa vad? precis, då låg jag mellan 2 stl och just min stl var ju slut i stan...
efter att vi försökt att handla jeans så kurrade det i magen och vi begav oss till vapiano 
kan rekommendera det. fräscht,gott och bra med space. (info för er mammor med barnvagn!)  
jag beställde en pizza med rucola, mozzarella och parmesan (!!!!!) stora var dom,så lite var jag tvungen att lämna. 
efter maten var det dags för mig att börja min ensamtid som jag älskar att få på min dag.
kl 14 var det dags för en helkroppsmassage...fick en riktigt bra tjej som vågade ta i lite. det var fantastiskt. jag hade märke i pannan efter att jag slummrat på britsen i 1 timme.
efter det begav jag mig till pronto
jag är så förtjust i denna farliga kaka! tyvärr så orkade jag inte upp allt.tanken slog mig att ta med resten hem för att som ikväll få njuta av det allra sista...ångrar det nu minsann!
tyvärr blev det bara njutning till 90%. jag kunde inte riktigt slappna av när Levi var med. han charmade alla runt omkring. jag hörde: ååh så söööt från flera håll! men de hjälpte lixom inte.och sen tänkte jag på att jag kanske var lite elak mot snäckan att inte hon får fira mig. jag vet att hon bryr sig om att jag ska ha det bra. (men jag bestämde mig för att släppa det eftersom jag blir lugnare och mycket trevligare att vara med om jag får en egenstund!)
men jag ångrar inte att jag gick dit!

vapiano

min älskade cheesecake med en latte machiato
tulpaner från mamma och pappa och den bästa presenten: från snäckan

vår allas favorit mat

efter fikat åkte jag hem för att vara med noel. han hade ropat efter mig sedan hämtning på dagis.
andreas fick ta snäckan till dansen idag så var jag hemma med honom.
gissa vad vi gjorde? just d, läste pippi. 
efter att jag lagt noel så överraskade snäckan mig med att de hade fixat hem sushi. snäckan ääälskar verkligen sushi. om jag frågar henne efter 7 bitar om hon är mätt så får man alltid NEJ som svar.
hon tyckte det var så mysigt att få vara upp lite senare än vanligt, typ som en fredag och få äta fredagsmat på en tis för att fira mig.
efter att snäckan somnat tog jag fram lite goa nötter och sen var det att krypa upp jämte andreas för att bara se några avsnitt av Grey´s anatomy!

jag har haft en jätte bra dag. jag har njutit och andats! är så tacksam för presenter, blommor,kort,sms. tack till alla er som skickat uppmuntran via facebook och twitter!

en dag som denna får en att reflektera och fundera över livet. 32 år... har hunnit hända en del.
när jag tänker på mitt liv, vad som hänt så är det med ett hjärta av tacksamhet, ödmjukhet och förväntan som jag ser fram emot vad detta året har att erbjuda.
jag har en fantastisk man som är min bästa vän. 3 helt underbara barn som ger så mycket glädje (& tårar :) vänner som jag älskar att dela livet med. men framför allt en trofast kärleksfull Gud som älskar mig jämt!!!
i´m so blessed!


tack alla än en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar