torsdag 23 februari 2012

...Blev bra ändå

10:15 hade jag tid hos barnmorskan för återkoll. lite sent, men det var den tiden som fanns att ta.
10:10 var jag nere i stan efter lite powerwalk och då inser jag att jag inte varit och gått i stan på ett tag för jag upptäcker att cubus ska öppna.
lite glad går jag förbi och inser att det blev en billig och färgglad orsak att bege sig till stan.

när jag väl kommer till barrnmorskan 10:10 så får jag reda på att hon är sjuk... nästa tid jag fick var i mars...ok, kan ingen informera detta tidigare, att hon var sjuk och är det ingen som ersätter henne. svar:nääää
 

så det var ju bara att tröst handla lite...
eller trösthandla...vet inte riktigt.
det var ju ändå saker jag hade tänkt köpa in men kanske inte just idag. 
det blev en kepa till prinsen samt ett par solbrillor. (tycker inte det helt ok att han går med snäckans hello kitty)
och en vit fleece/nallebjörn jacka till lill prinsen. han är alldeles för varm i fleeceoverall när han ligger nerbäddad i termopåsen samt att jag knäpper över  överdraget på liggdelen.

som pricken över i:et tog jag en kaffe med vänner och kollegor från jobbet.
nu, nu var jag tillbaka .
hemma var det fullrulle på eftermiddagen.
prinsen är 2 och med allt som det innebär och lill prinsen vill bara skratta och prata. snäckan önskar nog att hon alltid fick kolla på datorn...och vi andra 2 önskar nog att vi fick sitta ner och bara ta en kaffe i lugn och ro!
 



- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar