lördag 11 februari 2012

lovely friday!

efter att jag kört snäckan till dagis igår så hade vi andra en soft morgon hemma. vi hade bestäm att ha prinsen hemma efter en dålig natt då an vaknat och gråtit och klagat på magont. det började redan vi läggdags att han grät. det är väldigt ovanligt. han ropade på anesss. 
hon är helt underbar med prinsen. 
- vad är det gubben? agnes är här nu. ska jag vara hos dig? vill du ligga på min arm?
tyvärr så hjälpte inte det denna gången för när hon var där inne så var det pappaaaaaaa!!

det slutade med att jag satt med 2 gråtande prinsar i min famn där de båda somnade av uttröttning.

kl 12 intog vi v.e.s.p.a



det var en helt fantastisk dag nere i västra hamnen. den delen av Malmö visade verkligen sitt rätta jag. vi intog en lugn lunch med erik och elise kaspartu medan barnen sov i vagnarna ute i den friska luften. medan vi satt där och åt ser vi hur 2 (idioter) tonåringar är ute på isen. de står och slår med något på isen precis där isen är som tunnast. 
de är där ett bra tag så vi börjar nästan tro att vi kommer få se en drunkningsolycka.
andreas springer ut till piren för att busvissla på dom att komma in till land. men ingen reaktion.
servitrisen ringer 112 för att berätta.
det som är sjukt är att det är "inte deras område" så de kan inte göra något. 
vi sa det att de känner nog lite ånger om de läser i metro/sydsvenskan dagen efter om en drunkningsolycka.
brandkåren hade ju kommit om de behövde dykare om en olycka skett...



här har vi elise och eero. han är ett charmtroll verkligen.elise och jag gick academy en tid ihop.det var nog där som det ännu mer blev tydligt att vi trivs i hop. hon är idag en mycket god vän! ja självklart hennes man oxå, erik!



 efter denna lunch var det att dags att hämta snäckan för att sedan vara hemma en stund innan jag och andreas skulle hem till Persson för en bra kväll med gänget.
vi är lyckligt lottade som har emelie. barnen tycker så om henne och hon underlättar för hela vårt liv!
tack tack emelie för allt!!!!!


- må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar