tisdag 17 mars 2009

titta det snöar...

vilket underbart väder vi har haft idag.
jag är verkligen en solmänniska.
det infinner sig en glädje på insidan som kommer så fort solen tittar fram.
vissst har det blåst, men vi bor i malmö.

jag har nu någon dag haft en sådan klåda i ögonen.
jag har trott att det har varit min maskara som är lite förgammal som nu verkligen har gjort sitt. har oxå trott att det är alla våra husdjur i sängen som kanske ställer till lite problem.
förra veckan när vi skulle gå iväg till dagis och vi tog på agnes overallen(vilket namn, inte rättstavat heller kanske)så säger hon plötsligt:
-titta, det snöar i hallen...
visst, jag har inte vår torkat lägenheten än... kanske är det som gör att det kliar.

idag insåg jag att jag går en hemsk tid tillmötes...allergin har redan kommit.
har tagit fram mina allergitabletter och nu är det inköp av nya ögondroppar och nässpray som står på tur.
jag har aldrig haft allergi för något. förutom i 6:an när de trodde jag inte tålde mjölk och fick som ensam gå ut till köket i matsalen och hämta apelsinjos, kaxigt!
men förra året var det värsta någonsin. det var som att gå in i en vägg!!
totalt täppt i både näsa och huvud, kliande och rinnande ögon och super trött och fick till och med lite feber.
nu är jag bättre förberedd :)

väntar nu på min man som ska massera mina fötter!(han har lovat, i 1 hel månad! i love it!!!berättar om det löftet lite senare :) )

kram ela

2 kommentarer:

  1. Du skriver så roligt och sammanfattande på något sätt! Blir så enkelt att läsa då. Din blogg gör mig glad =)

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att läsa dina inlägg. Speciellt formulerat på ngt sätt! Keep it going!

    SvaraRadera