fredag 26 november 2010

den nya traditionen är på plats

hade önskat att sova länge idag men så blev inte fallet. men som plåster på såren gick jag upp och gjorde scones. de blir finare,roligare och godare att äta om man gör dom i en muffinsform.
lite engelskt blev det. då menar jag apelsinmarmelad ;)
vid lunch var det dags att åka en sväng. lillkillen var redo att möta vintern. han ska snart få testa att krypa i snön. allt han gör nu är ju första gången. antingen roligt eller skrämmande.
NU HAR VI BÖRJAT DEN NYA TRADITIONEN!! tålamodet började nästa ta slut men äntligen kom den- pepparkaksdegen.
när det är första gången, då köper man degen.
det var riktigt roligt men vi gjorde bara en halv deg.den andra ska göras på måndag.
Agnes tyckte mest att det var roligt att trycka formerna.
när man inte har allt i det vuxna köket så tar man till det som finns i det lilla köket.
i år är det inte hjärtan, grisar eller gubbar som gäller. nä, det är flygplan, bilar och elefanter.
men vad gör det,de smakar ju lika gott .
sen kunde hon...& jag hålla fingrarna borta.provsmaka ÄR ETT MÅSTE!
visserligen blev det mer än en gång för snäckan men ok, det är ju fredag.
vissa gubbar blev bättre än andra...men det fixade vi till :) vi hade ett gott skratt åt denna gubben
agnes tror att plåster i stort sett hjälper mot allt. hennes vinterläppar har spruckit lite på ett ställe och har nu tendens att göra det lite titt som tätt. men det är inte svårt att fixa-kolla!
men sen kom hon på att det kanske bättre att göra såhär ifall det skulle spricka på överläppen oxå. efter 2 sek var allt bra...som sagt, plåster hjälper mot allt och OJ, vad det slösas!!



goda blev dom och nu är det bra några kvar. agnes kommer nog snatta några när man inte ser.men på måndag fylls burken på!
jag gör nu allt för att få lite julkänsla. och att få lyxa till vardagen lite är ju bara tummen upp.det smakar verkligen som när man beställer en på espresso house. även hemma halvera jag ju chai:et så hoppas det räcker länge eller ja, ett tag iallafall.
lukten av pepparkakor och chai spred sig i lägenheten. vi riktigt mös jag och agnes.ikväll ville t.o.m agnes kolla på idol. inte bara för att olle är bra utan för att hennes dagisfröken är i arenan.
vi skulle med stora ögon kolla efter en skyllt där det stod : mariaskolans förskola!
...vi såg den inte!
sitter nu uppkrupen i soffan under täcket. tröttheten kommer mer och mer krypandes.
jag kan gå och lägga mig men vill gärna ha en lite stund för mig själv,alltid skönt!
love living :: live loving

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar