fredag 19 november 2010

skrattretande...

Åkte till akuten med Agnes imorse. Alla symptom stämde för blindtarmsinfektion. När undersökningen startat och Agnes skulle ge urinprov tömde hon en flod som hon måste burit länge. Efter det säger hon: 'Pappa, nu har jag inte ont i magen längre...' jag ville rymma ut genom fönstret och försvinna...


Till mitt försvar får jag ändå tillägga att symptomen innefattade att agnes för en vecka sen svalde en lego-bit (tror hon), att hon haft ont i magen hela ett par dagar, att magmusklerna va spända under naveln, att hon grät pga smärtan och att de rekommenderade mig på tel att åka in med henne + att hon ville absolut inte gå på toaletten... men, men. Dock en applåd till den grymma personalen på UMAS som fick oss att känna oss allt annat än dumma! Proffsigt, lugnt och tryggt! Agnes åkte hem med en ring hon fick efter blodprovet och ett par klistermärken - så det blev ändå en bra start på dagen!
// agnes pappa!

dagen fortsatte med tårar. fast då trötta tårar.
allt var fel. kläderna, tightsen var för korta, fel tröja... jag och andreas bara skrattade. trots att det är påfrestande så är det komiskt. hur kan ALLT vara fel el konstigt??
det som är värst i detta , som jag skrattade mest åt är ju att hon är precis som jag VAR när jag var liten. minnesbilderna kommer flashande framför mina ögon.
förlåt mamma och pappa :)

ananaspajen blev klar i tid till att vi skulle åka och den skulle då förstås med till min kusin petrus som fyllde 35, stor kille nu :)
tiden går verkligen så fort. jag och petrus har så mycket minnen ihop.
uppväxta på samma gata, har lekt krig ihop,fäktats... sen började en mer "vuxen" relation när jag var 15 och han hade flyttat hemifrån ner till skåneland. har honom att tacka för SÅ mycket när det gäller min resa med Gud. tack för allt du lärt mig, att du lyssnat och trott på mig!!

kvällen blev lugn.hade hoppats på att hon somnat tidigare än hon gjorde men det var ok.
oj, hon ropade visst...alltså inte somnat ännu. ja ja, Andreas tar det nu så jag kan vila huvudet lite. kan inte ha ont imorgon då det är kalas igen och lite annat smått och gott.

godnatt ( sen alltså!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar