lördag 6 november 2010

ÖVERRASKNING!!

idag var det dags för överraskning och det dubbelt upp.
efter det att andreas lämnat oss för några dagar i Bradford så var det dags för mig och barnen att sätta oss i bilen för en lång resa.
jag hade sagt till agnes att vi ska på en utflyckt. hon visste inte var vi skulle åka men att vi hade packning med oss för en hel semester var helt sant :)
var lite osäker på hur detta skulle gå,hur många gånger vi skulle få stanna för att jag skulle behöva springa 4 varv runt bilen för att hålla mig pigg. 3 tim sömn och sedan regn på det, inget att rekomendera.
dvd fick jag inte igång heller. det är räddningen när man åker långt med en tjej som agnes som lätt bli rastlös.
men det gick så bra. vi pratade. lyssnade på radio och bamse sagor.
sen helt plötsligt så dyker regnbågen upp. det var 2 st jämte varandra.
cooolt,kolla mamma!!


sedan var det ganska naturligt att komma in på Guds löfte ang regnbågen.

när man väl se MC m:et i värnamo då känns det som man nästan är hemma.
det var bara att tanka sedan drog vi hem.
på vägen mellan ljungby och värnamo så berättade jag för agnes var vi var på väg men att mornor inte visste att vi skulle komma idag utan hon väntar oss på tisdag.
detta tyckte agnes var så spännanden.

väl hemma i hillerstorp så körde vi sakta tyst på gatan. dörrarna fick vi stänga tysssst!jag var beredd med kameran för detta ville jag fånga på bild.
mamma blev verkligen ÖVERRASKAD och rörd till tårar så vi grät alla en liten minut.


nu har noel sovit en stund och jag ber till Gud att jag inatt ska få mer än 3-4 timmars sömn. nu är han feberfri så jag tror att det kommer bli bättre. svaret kommer imorgon.
Agnes har nu förhoppningsvis somnat, nej det hade hon inte...hon ropar precis efter en lång stunds tystnad :)


när hon har slocknat är det dags för lite mamma-till-mamma-mys.


( Andreas, saknar dig redan. ÄLSKAR dig över allt annat. puss!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar