tisdag 23 november 2010

det är advent, det är advent...

...iallafall enligt kalendern. eftersom det är den som styr mitt liv :) så är det bara att gör det jag alltid gör innan advent.

fönsterna ska putsas. det gick snabbt och smidigt. jag har nog inte riktigt sett vilken fantastisk utsikt vi har genom vardagsrumsfönstret. det blev helt klart tydligt idag.

















något som gjorde mig extra glad inombords var det att jag efter 3 år ÄNTLIGEN kunde tvätta Agnes fönster på utsidan!! OJ vad rent och fint det blev.
det har nämligen varit sönder i 3 år men så var några tuffa killar här i våras och lagade det.
så nu sjunger jag : fröjdas vart sinne, julen är inne...:)

det som är ett dilemma bara är det att jag inte hittar mina röda och grå gardiner...den svarta delen hittade jag men vart, vart är de andra...
jag ser stadiumpåsen som de ligger i men jag ser inte vart påsen är.
få ta en runda till på vinden imorgon. har en kartong som jag ska kolla lite xtra i.

under advent och jul så förvandlas Malmöstad till en "ljuslykta". hittade inget bättre ord.
visserligen syns inte det på bilden men alla träd ska pyntas på något sätt.
här är ett förslag.

















igår så var det sista dansen för agnes och på lördag har hon sin uppvisning.
det var min tur att ta henne till dansen igår och det innebär oxå att det var matildas tur.
sista fikan skulle avnjutas ja, eller lite smått stressigt landa i magen.
det blev en chailatte för mig fast med mindre chai. det är SÅ sött annars.

















denna chai var åt nejlika hållet men inte så dum ändå.
killen på cosmopolitan känner nu igen oss. kommer snart tillbaka och tar en mozzarella paj!!

nu säger jag godnatt.igår somnade jag 20:30...det är = att natten till måndagen var riktigt dålig. tillväxtperiod tror jag.
han börjar verkligen mer och mer bli en liten person med en personlighet.
han har nu hittat en min, det ser ut som han ska börja gråta men sen så skiner han upp och bara ler med hela ansiktet.
vi går inte på den nu heller !! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar